پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه به ازای میزان سرمایه گذاری توسعه گران بافت فرسوده سود تضمین شده 18 درصد پرداخت می شود، گفت: احتمال اینکه برخی از واحدهای نوسازی شده در بافت فرسوده برای اجرای طرح استیجاری مسکن اجتماعی استفاده شود، وجود دارد.

شعارسال : هوشنگ عشایری، سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به برنامه دولت برای احیای بافت فرسوده در پایتخت اظهار داشت: با توجه به تنگناهای مالی دولت و اهمیت نوسازی بافت فرسوده، تصمیم بر این گرفته شد تا از اراضی متعلق به دولت در بافت مرکزی شهر برای نوسازی استفاده شود.

وی ادامه داد: بنا بر این بدون قیمت‌گذاری، این اراضی را در اختیار سازندگان بخش خصوصی علاقمند قرار دادیم و قرار بر این است که توسعه گران بابت هزینه‌ای که در طول دوره ساخت و ساز در بافت فرسوده انجام می‌دهند از دولت سود تضمین شده 18 درصد دریافت کنند.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: همچنین در پایان دوره ساخت، هزینه‌های ساخت احتساب و سازندگان در ازای هزینه‌ای که انجام داده‌اند مالک بخشی از واحدهای ساخته شده می‌شوند.

عشایری تاکید کرد: بنا بر این بر اساس میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق، واحدهای ساخته شده در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و بخش خصوصی می‌تواند با قیمت کارشناسی این واحدها را به فروش برساند.

وی تاکید کرد: البته در فروش این واحدها سپرده‌گذاران صندوق پس انداز یکم در اولویت هستند.

عشایری ادامه داد: بخشی از واحدهای ساخته شده به عنوان پشتیبان طرح استفاده می‌شوند یعنی اینکه در مرحله بعدی منطقه‌ای که توسط توسعه گران برای ساخت و ساز انتخاب می‌شوند در صورت رضایت ساکنان منطقه پس از واگذاری اراضی به توسعه گران، ساکنان ساختمان بافت فرسوده در واحدهای پشتیبان مستقر می‌شوند و واحد خود را برای نوسازی به توسعه‌گر تحویل می‌دهند.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: در نهایت پس از اتمام طرح و دوره نهایتا 15 ساله اگر متقاضی برای واحدهای سهم دولت وجود نداشت ، از این واحدهای پشتیبان سهم دولت در اجرای طرح مسکن اجتماعی استفاده می ‌شود. به این معنا که واحدها با قیمت‌ ارزان‌تر و یارانه‌ای در اختیار مخاطبان طرح مسکن اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌ای که هفته گذشته در محله سیروس کلنگ‌زنی شد، گفت: این پروژه نوسازی یک صد واحدی در محله سیروس پس از صدور پروانه ساخت 30 ماهه به اجرا می‌رسد و متراژ واحدهای آن بین 75 تا 110 متر است.

عشایری با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار متر مربع از اراضی متعلق به شرکت عمران و بهسازی شهری در بافت فرسوده تهران باقی مانده است، گفت: این اراضی در قطعات 500 تا 700 متری در این منطقه وجود دارند و با انبوه سازان برای واگذاری اراضی و اجرای نوسازی وارد مذاکره شده‌ایم.

وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که پرداخت سود 18 درصد به انبوه سازان تضمین شده است و به محض اتمام ساخت واحدها برای فروش به انبوه‌سازان واگذار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 19 دی 1396، کدخبر: 579894، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین