پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
پیامبر گرامی اسلام فرمودند: مثل خديجه پيدا نخواهد شد. وقتی که مردم مرا تكذيب كردند،تصديقم نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى کرد.

شعارسال:پیامبر گرامی اسلام فرمودند: مثل خديجه پيدا نخواهد شد. وقتی که مردم مرا تكذيب كردند،تصديقم نمود، و مرا با ثروت خود براى پيشرفت دين خدا يارى کرد.

دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیهاست .

زنی که زمانی که همه پیامبر اسلام را تکذیب کردند ؛ تصدیق کرد و تمام ثروت خود را در اختیار رسول خدا قرار داد و بدون هیچ چشمداشتی با پیامبر اسلام طی طریق نمود .











به این مناسبت در فضای مجازی گزیده های از سخنان رهبر انقلاب در مورد ایشان منتشر شده است .

ایشان در تاریخ ۹۵/۲/۲۰فرمودند : "حضرت خدیجه مادر دوازده امام است.

اولین کسى که ایمان آورد امیرالمؤمنین و حضرت خدیجه بودند. یک امتیاز بزرگ است، یک ارزش بسیار بالایى است.

عبور کردن و صرف‌نظر کردن از عقایدى که انسان سالهاى متمادى با آنها زندگى کرده آسان نیست، براى ما پیش نیامده یک چنین چیزى تا بفهمیم چقدر مشکل و مهم است.

ایشان با آن فطرت پاک، صدق قضیّه را، حقّانیّت قضیّه را بلافاصله فهمید؛ تا پیغمبر را دید، با آن حال که از حِرا برگشته بود فهمید که یک حادثه‌ى مهم اتّفاق افتاده و قلب مبارکش مجذوب شد و ایمان آورد. بعد پاى این ایمان ایستاد.

همچنین فیلمی از سخنان رهبر انقلاب در مورد حضرت ام المومنین منتشر شده است .



دیگران مشرّف به شَرف همسرى پیغمبر شدند لکن جناب خدیجه دوران سختى‌هاى پیغمبر را تحمّل کردند و دیدند.

حجت الاسلام دارستانی می گوید :




حضرت خدیجه سال دهم بعثت اندکی بعد از وفات حضرت ابوطالب عموی پیامبر دیده از جهان فان فروبست ،سالی که به خاطر از رحلت دو حامی بزرگ پیامبر اسلام عام الحزن نامش گرفت .

نمایی از بقعه مبارکه ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها در قبرستان ابی طالب در دامنه کوه حجون مکه، که به دست وهابی های سعودی تخریب شد.

سالروز رحلت ام المومنین تسلیت باد .



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 5 خرداد 97، کد خبر: 2136125، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین