پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
نشست خبری ارائه گزارش از برنامه‌های رادیو قرآن در سال ۹۶ و اعلام برنامه‌های سال آتی به ویژه برنامه‌های نوروزی با حضور مدیر رادیو قرآن و دیگر مدیران این شبکه برگزار شد.

شعارسال:‌ نشست خبری ارائه گزارش از برنامه‌های رادیو قرآن در سال ۹۶ و اعلام برنامه‌های سال آتی به ویژه برنامه‌های نوروزی با حضور احمد ابوالقاسمی، مدیر این شبکه رادیویی صبح امروز، ۱۴ اسفند‌ماه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط علی کامران، از تهیه‌کنندگان رادیو قرآن، مدیر شبکه رادیویی قرآن طی سخنانی به تشریح برنامه‌های نوروزی این شبکه پرداخت و گفت: مهمترین برنامه‌ای که نوروز امسال از رادیو قرآن پخش می‌شود، برنامه حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه است با عنوان «چشمه شیرین» که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: قالب این برنامه نیز قرآن خواندن و جایزه گرفتن است که برای اولین بار با حضور مجریان خوب رادیو قرآن اجرا می‌شود. همچنین در این برنامه از مجریان و کارشناسان قرآنی شهرهایی که تیم برنامه‌ساز چشمه روشن در آن حضور دارند، استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین، برنامه «نور درخشان» که مربوط به سیره معصومین(ع) در احادیث منسوب به ایشان(حضرت محمد(ص)، حضرت زهرا(س)، ائمه معصومین(ع) و حضرت زینب(س)) است در قالب پنج برنامه پنج دقیقه‌ای طی هر روز از ایام نوروز در ساعات ۸:۵۵، ۱۴:۵۵، ۱۶:۵۵، ۱۹:۵۵ و ۲۳:۴۰ پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای ایام نوروز تدارک دیده شده است، ایجاد کمربندهای ثابت برای تلاوت است که از ۲۸ اسفندماه تا سیزدهم فروردین‌ماه سال ۹۷ هر روز از ساعت ۸:۱۵ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ نیز ادامه خواهد داشت. طی این کمربند تلاوت به ترتیب تلاوت‌های اساتیدی همچون شحات محمد انور،‌ عبدالعزیز صیاد، برگزیدگان قاریان ایرانی، مصطفی اسماعیل، برگزیدگان قاریان ایرانی، عبدالباسط، غلوش و حصان پخش می‌شود.

ابوالقاسمی تصریح کرد: همچنین، از ساعت ۲۲ نیز برنامه «با ستارگان تلاوت» که مستند آشنایی با قاریان بزرگ و برجسته مانند عبدالباسط، کامل یوسف بهتیمی، منشاوی، شحات و مصطفی اسماعیل، محمود خلیل الحصری، استاد غلوش، حصان، صیاد، حمدی زامل، رفعت و احمد عامر است، به روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.

وی در ادامه افزود: برنامه «بهارانه» نیز که برنامه ویژه سال تحویل شبکه رادیویی قرآن است، از ساعت ۱۸ روز ۲۹ اسفندماه به صورت زنده و به مدت سه ساعت از حرم حضرت عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) پخش می‌شود که شامل برنامه‌هایی همچون آشنایی با ساختار تقویمی و نقش آن در برنامه‌ریزی و تقویم زندگی، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، هدیه ویژه رادیو قرآن پخش تلاوت اول بار پخش به انتخاب مخاطبان، ایجاد فضای معنوی با بدرقه سال ۹۶ در قالب آیتم ویژه اذانگاهی مغرب با پخش زنده تلاوت و ابتهال با حضور یکی از قاریان برجسته ایرانی، ارتباط با عتبات عالیات، مشهد مقدس، حرم حضرت معصومه(س) و حرم عبدالعظیم‌ الحسنی(ع) در فضای تحویل سال خواهد بود.

مدیر شبکه رادیویی قرآن ادامه داد: همچنین، برنامه «نمایش قرآنی» از ساعت ۱۲:۵۰ هر روز به مدت پنج دقیقه پخش می‌شود که مربوط به پخش روزانه نمایش قرآنی با موضوع آغاز سال و زندگی دوباره طبیعت برگرفته از آیات قرآن، توجه به مناسبت‌های مذهبی شهادت امام هادی(ع)، ولادت امام محمد باقر(ع)، ولادت امام علی(ع)، ایام اعتکاف و وفات حضرت زینب(س) می‌شود. برنامه «داستان‌های قرآنی» هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود و در رابطه با ایجاد فضای جذاب معرفتی طی هر روز عصر با یک قصه از قرآن است نیز دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در ایام نوروز خواهد بود.

ابوالقاسمی در ادامه افزود: برنامه‌های «بوستان معرفت» در رابطه با سخنرانی آقایان عالی و ناصر رفیعی با موضوع اخلاق در قرآن که هر روز از ساعت ۹:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه و برنامه «یک آیه یک قصه» (ویژه کودکان) که مربوط به بیان یک آموزه قرآنی در قالب قصه به زبان قصه‌گوی محبوب کودکان، خانم نشیبا است و هر روز از ساعت ۲۰:۵۰ تا ۲۱ پخش می‌شود نیز دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در ایام نوروز را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگری همچون «برایم از قرآن بگو»(ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۳:۵۰ به مدت پنج دقیقه)، «اشاره»(ساعت ۱۷:۴۵ به مدت پنج دقیقه) و «پوشش حرکت کاروان راهیان نور» (از ساعت ۱۷:۵۰ به مدت ۱۰ دقیقه) که هر کدام به ترتیب در ارتباط با تبیین آیات قرآن با موضوع طبیعت و آغاز دوباره زندگی، بیان قرآن در شگفتی‌ها و اسرار خلقت انسان و ارتباط گزارشی و مصاحبه با گزارشگران در کاروان راهیان نور هستند نیز دیگر برنامه‌هایی است که طی ایام نوروز از رادیو قرآن پخش می‌شوند.

مدیر شبکه رادیویی قرآن افزود: همچنین، برنامه «گلچین» نیز که از برنامه‌های پرمخاطب رادیو قرآن است با عناوین «ترنم آیات «نقش خیال»(از ساعت ۱۱:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه در رابطه با بیان زیبایی شناختی و با نگاه معرفتی به آیات در اجرای تلاوت قاریان برجسته)، «نقش خیال» (از ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه درباره تصویرگری در آیات قرآن)،‌ «آیه‌ها و آینه‌ها» (از ساعت ۱۲:۴۵ به مدت پنج دقیقه در رابطه با قرآن در ادب فارسی) و «شکوه آیات»(از ساعت ۸:۴۵ به مدت ۱۰ دقیقه درباره تبیین آیات دعایی و مناجاتی) طی ایام نوروز به سمع شنوندگان عزیز رادیو قرآن خواهد رسید.

ابوالقاسمی تصریح کرد: در رابطه با مناسبت‌های قمری نوروز سال ۱۳۹۷ نیز برنامه‌هایی مانند «فصل نیایش» (از ساعت ۱۲:۴۰ هر روز به مدت پنج دقیقه) درباره تبیین مناسک و اعمال ماه رجب، «چشمه شیرین» (از ساعت ۱۰ هر روز به مدت ۹۰ دقیقه) با یک عنوان خاص در رابطه با ولادت امام محمد باقر(ع)، برنامه ویژه لیلةالرغائب، شهادت امام هادی(ع)، ولادت امام جواد(ع) و ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر و وفات حضرت خدیجه(س) از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود. همچنین، کرسی تلاوت اذانگاهی ظهر نیز طی هر روز از ایام نوروز از ساعت ۱۲:۴۰ به مدت ۳۰ دقیقه از محله‌هایی که مراسم اعتکاف در آنجا برگزار می‌شود، پخش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌هایی اساسی رادیو قرآن که پیگیری می‌شود، مربوط به تغییرات اساسی در کنداکتور برنامه‌های این شبکه رادیویی است که بنابر این شد تا بهترین تلاوت‌ها از اساتید بنام ولو با تکرار نیز در کنداکتور برنامه‌ها قرار گیرد؛ چراکه این تلاوت‌ها همواره مخاطبان خاص خود را دارند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه دوره فعلی، طلائی‌ترین دوره تلاوت قرآن در کشور ماست، ادامه داد: اگر بتوانیم در جلسات و محافل قرآنی حضوری فعال داشته باشیم، می‌توانیم گنجینه‌ای از تلاوت‌های ایرانی و درواقع تاریخ تلاوت ایران را ثبت و ضبط کنیم.

همچنین گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این نشست خبری نیز به ترتیب علیرضا فتحی‌پور، مدیر گروه علوم قرآنی، احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش و محمد سلیمی، مدیر گروه جلسات و محافل رادیو قرآن به ارائه برنامه‌های مختلف رادیو قرآن طی سال آتی پرداختند.

پوشش چندرسانه‌ای چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اردیبهشت ۹۷، طرح ملی هزاران ختم صلوات و قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج)(از ابتدای ماه شعبان تا روز نیمه شعبان با مشارکت اماکن متبرکه و برگزاری اختتامیه طرح در محل حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰)، پوشش زنده کرسی اذانگاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب(۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۷) و حضور پررنگ رادیو قرآن در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از جمله برنامه‌های رادیو قرآن در سال آتی خواهند بود.

همچنین، برنامه‌های ویژه اعیاد شعبانیه شامل ویژه‌برنامه شب ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام سجاد(ع) از ساعت ۲۱:۱۰ به مدت ۳۵ دقیقه، ویژه‌برنامه روز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام سجاد(ع) از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه،‌ ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت علی اکبر(ع) از ساعت ۲۱:۱۰ به مدت ۳۵ دقیقه و ویژه‌برنامه روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه نیز از جمله برنامه‌هایی هستند که طی سال آتی از رادیو قرآن پخش خواهند شد.

بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته معلم همراه با برنامه‌های پخش تفسیر مطهر درس تفسیر استاد مطهری در هفته معلم ساعت ۱۳:۳۰ هر روز، اشاره معرفی کتاب(هر روز معرفی کتاب با موضوع شخصیت استاد مطهری و مقام معلم ساعت ۱۴:۳۰) و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان شامل اجرای جشنواره طرح فراگیر در سطح معاونت صدا با سی آموزه قرآنی از سی جزء قرآن با مشارکت همه شبکه‌های رادیویی که در پایان ماه مبارک رمضان به بهترین اثر رادیویی جوایز ارزنده داده خواهد شد نیز دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در سال آتی را تشکیل می‌دهند.

توزیع پخش تلاوت ترتیل در شبکه‌های رادیویی به پیشنهاد رادیو قرآن و با در نظر گرفتن زمان استقبال و استقرار مخاطب جهت همراهی با تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان، پخش رادیو ترتیل به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج رادیو فصلی موج اف ام ردیف ۹۵,۵ که از طریق اپلیکیشن ایران صدا و دستگاه‌های دیجیتال در ماه مبارک رمضان دریافت خواهد شد. نوزدهمین جشنواره دوره طرح فراگیر تابستانی با عنوان قرآن کتاب زندگی شامل اجرای جشنواره نوزدهمین دوره طرح فراگیر تابستانی با عنوان قرآن کتاب زندگی همگام با طرح ملی حفظ قرآن با مشارکت همه دستگاه‌های قرآنی و سیمای قرآن با محوریت آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ در قالب دو کمربند نیمروزی و عصرگاهی قرآن و زندگی (آموزه‌ها و مفاهیم جزء ۳۰ هر روز ساعت ۹:۱۵ تا ۱۰:۰۰ شنبه تا پنجشنبه) و قرآن، کتاب زندگی(آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ هر روز ساعت ۱۷:۰۵ تا ۱۸:۰۰ شنبه تا پنجشنبه) نیز دیگر برنامه‌هایی هستند که طی سال آتی از رادیو قرآن پخش خواهند شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 14اسفند1396، کدخبر: 3696972: www.ikna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
نیاز روز افزون جامعه به رسانه های دینی و مذهبی در این بهبوهه ی تهاجم های فرهنگی غرب و ماهواره ها بیش از پیش احساس می شود
ن.ف83
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
ایول کاش جایزه های خوبی براش درنظر گرفته بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین