پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امورخیریه از حضور 59 حافظ و 58 قاری از 74 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان خبر داد و گفت: 15 حافظ روشندل نیز برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

شعارسال: حسن ربیعی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امورخیریه در برنامه افق که روز 18 اردیبشهت‌ماه از رادیو قرآن پخش شد، با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) برای نخستین‌بار، اظهار داشت: بسیاری از همکاران ما برای برپایی شکوهمند این رقابت‌ها در مصلا تلاش می کنند که تاکنون پیشروی خوبی نیز داشته‌اند.

وی آغاز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن را یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این رقابت‌ها برای مردم جذابیت دارد و نباید مانع حضور مردم برای حضور در سالن ابن رقابت‌ها باشیم بر همین اساس مصلا را برای برپایی مسابقات برگزیدیم تا رفت‌وآمد مردم با سهولت بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه مصلا قطب فرهنگی در ام القرای اسلام است، گفت: این مکان ظرفیت دارد که برای برنامه‌های فرهنگی وبه ویژه قرآنی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به مانور عملیاتی برای برپایی مسابقات بین المللی قرآن، خاطر نشان کرد: هفته گذشته در اختتامیه مسابقات تواشیح مانوری برگزار کردیم تا میزان امادگی را بسنجیم البته دوشنبه نیز مانوری با حضور حدود 5 هزار نفر خواهیم داشت تا مشکلات احتمالی را رفع کنیم.

ربیعی به برنامه‌های جنبی مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: هر شب در نقاط مختلف تهران و استان‌های اطراف محافل قرآنی برگزار می‌کنیم تا در مدت برپایی این رقابت‌ها فضای قرآنی پررنگ‌تر شود.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور 117 شرکت‌‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان خبر داد و افزود: از این تعداد 59 نفر حافظ و 58 نفر قاری هستند که از 74 کشور در این مسابقات رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 15 حافظ روشندل نیز در مسابقات بین‌المللی قرآن حضور دارند، گفت: در مجموع 132 حافظ و قاری داریم که امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با هم رقابت می‌کنند.

ربیعی در ادامه به داوران این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون 10 داور خارجی قطعی شده‌اند که 2 داور دیگر هنوز جواب نهایی نداده‌اند، 7 داور ایرانی نیز این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند. همچنین2 داور فنی در اتاق داوران حضور دارند و 2 استاد راهنما اشکالات شرکت‌کنندگان را گوشزد می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی فعالیت خود را از ماه گذشته آغاز کرده است، گفت: امسال تبلیغات پرشوری در تهران خواهیم داشت. در حوزه اطلاع‌رسانی نیز رسانه ملی به صورت ویژه وارد کار می‌شود. توافق شد معاونت صدا از طریق شبکه‌های رادیویی این رقابت‌ها را پوشش دهند. معاونت برون‌مرزی و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نیز وارد کار می‌شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت1395، کدخبر: 13950218001208: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین