پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
در مسابقات مختلف قرآنی کشور طی سال ۹۴ جمعی از حافظان کل قرآن عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن رتبه های ممتاز مسابقات را کسب کردند.

شعار سال:در مسابقات مختلف قرآنی کشور طی سال ۹۴ جمعی از حافظان کل قرآن عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن رتبه های ممتاز مسابقات را کسب کردند. این حافظان کل کلام وحی در مسابقات قرآن کشوری اوقاف، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارکنان دولت شرکت نموده بودند.

اسامی تعدادی از ممتازین این موسسه بههمراه با شرحی کوتاه از زندگی، چگونگی حفظ کل قرآن و برخی از نقطه نظرات آنان منتشر می شود.


*سعید حاجیان حافظ کل قرآن

متولد سال ۱۳۶۱ در شهر تهران تحصیلات: دانشجوی دکتری در رشته تفسیر تطبیقی در پژوهشکده نهج البلاغه و تحصیلات حوزوی تا پایه هشتم در حوزه علمیه آیت ا... مجتهدی تهرانی و فوق لیسانس قرآن و حدیث از دانشگاه تهران از سن ۱۰ سالگی با شرکت در جلسه قرآنی مسجد محلو آشنایی با کانون ۱۴ معصوم(ع) مهد قرآن استان تهران و با شرکت در کلاسهای آموزش حفظ حجت الاسلام فومنی الحائری و استفاده از نوارهای ترتیل قرآن استاد پرهیزکار طی دو سال موفق به حفظ کل قرآن می‌شود.

دکتر حاجیان در سال ۹۴ موفق شد رتبه اول مسابقات کشوری رشته قرائت و تحقیق قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد مقدس و دانشجویان کشور در سنندج را کسب کند. ایشان در حال حاضر تعداد زیادی شاگرد در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن و همچنین جلسات قرآنی متعددی در سطح تهران دارند.


*سماء بابائی حافظ روشندل کل قرآن

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث از دانشگاه الزهرا(س)، از سن هشت سالگی با لطف و عنایت خداوند سبحان و در سایه توجه و تشویق خانواده به ویژه مادر با همت خویش وارد عرصه نورانی حفظ قرآن شدند.

از سال ۱۳۸۰ با مؤسسه مهد قرآن آشنا شده و در کانون ۱۴ معصوم (ع) با مدیریت سرکار خانم نادری، ۱۵ جزء قرآن را حفظ و در این کانون قرآنی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.

خانم بابائی خطاب به حافظان قرآن گفته است:حفظ قرآن اولین قدم است و تنها زمانی می تواند مفید باشد که شخص را به سوی عمل به فرامین الهی و آگاه ساختن دیگران از آنها سوق دهید.

ایشان رتبه ممتاز حفظ کل قرآن در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور اوقاف در کرمانشاه و رتبه اول یازدهمین مسابقات بیت‌المللی قرآن بانوان کشورهای اسلامی در کشور اردن سال ۹۵ را کسب کرده‌اند.


*عبداله میاحی حافظ کل قرآن

جوان نمونه سال ۹۲ سرزمین دفاع مقدس خوزستان متولد ۱۳۷۰ شهر اهواز - دارای مدرک کارشناسی برق و علوم قرآنی؛ وی از سن ۸ سالگی با قرآن کریم مأنوس شده و با شرکت در کلاس های استاد حمید کنانی حافظ کل قرآن و استفاده از روش های آموزش مهد قرآن، نوارهای ترتیل استاد پرهیزکار در سن ۱۵ سالگی به مقام ارزشمند حافظ کل قرآن کریم نائل شدند.

مهندس جوان کشورمان تقویت اراده، آمادگی برای انجام کارهای بزرگ، زندگی موفق و سراسری معنوی را از برکات و آثار انس با قرآن می داند.

کسب عناوین برتر اول و سوم در رشته حفظ کل مسابقات قرآنی دانشجویی، بسیج کشور طی سالهای ۹۳-۹۱، مقام اول مسابقات قرآنی کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران رشته حفظ کل (بخش وظیفه ها) رتبه عالی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن از جمله افتخارات این حافظ کل قرآن عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن در سال ۹۴ است.


*مریم تقی‌زاده حافظ کل و پژوهشگر قرآنی استان تهران

متولد ۱۴ بهمن ۱۳۶۶ در تهران کارشناس ارشد علوم سیاسی دارای مدرک معادل کارشناسی علوم قرآن و حدیث حائز رتبه شایسته تقدیر (سوم) رشته حفظ کل در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه سال ۱۳۹۴. این بانوی برتر قرآنیمیهن اسلامی با راهنمایی و پی گیری مادر قرآنی خویش از سن ۶ سالگی به طور جدی آموزش حفظ قرآن را شروع و در ۹ سالگی موفق به حفظ ۵ جزء قرآن می‌شود. شرکت در کلاس های کانون ۱۴ معصوم (مهد قرآن استان تهران) با مدیریت خادمه مخلص قرآن زهرا نادری و بهره مندی از آموزش های کیفی مربیان این کانون در سن ۱۱ سالگی به حفظ قرآن نائل می‌گردد.

مجری کارشناس برنامه رادیویی هدیه های آسمانی(ویژه حفظ قرآن گروه سنی کودک و نوجوان) رادیو قرآن،حافظ کل قرآن کریم، قاری، مبتهل و مدرس و پژوهشگر قرآنی برگزیده استان تهران در سال ۱۳۹۳،داور رشته حسن حفظ دارای گواهینامه داوری در سطح کشوری و داور طرح اعطاء مدرک به حافظ از سوی سازمان دارالقرآن الکریم،مدرس حفظ تجوید و لحن و تواشیح، مفاهیم در تمامی رده های سنی از دیگر سمت های و مقام های خانم تقی‌زاده است.

اخذ گواهینامه های تجوید و مقامات قرآنی(لحن) مورد تأیید شورای عالی قرآن و به امضاء اساتید بین المللی قرآن کریم با نمره‌ی ۵/۱۹ از مدارج علمی قرآنی این بانوی حافظ کل عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن است.


*زینب صالح بیک حافظ کل قرآن استان دارالعباده(یزد)

مقام دوم رشته حفظ کل قرآن در سومین دوره مسابقات قرآنی کشوری تلاوت سازمان تبلیغات اسلامی متولد سال ۱۳۶۳ شهرستان یزد دارای مدرک کارشناسی الهیات از دانشگاه تهران حفظ جزء اول قرآن را از زمان ورود به دانشگاه سال ۱۳۸۱ با راهنمایی سرکار خانم مسلمی آغاز کرد از سال ۱۳۸۵ پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در کلاس های آموزش حفظ مهد قرآن استان یزد شرکت و با پشتکار طی ۳ سال موفق به حفظ کل قرآن کریم نائل شدند. حافظ کل قرآن دیار سخت کوش و ولایت مدار استان دارالعباده در حال حاضر آموخته های خویش را بعنوان مربی قرآن در اختیار علاقمندان به حفظ کلام نور آموزش می دهد و معتقد است حافظان کل قرآن برای تثبیت حفظ کل قرآن خود حداقل یک ساعت باید مرور روزانه داشته باشند. ضمن اینکه مرور روزانه باعث می شود آیات و مفاهیم قرآن ملکه ذهن شود و در زندگی هر کار فعالیت و مشکل فردی و اجتماعی خود را با آیات کلام الهی تطبیق و حل نماید.

نظم، توکل به خداوند سبحان، یاری جستن از حضرات معصومین (علیهم السلام) و برنامه ریزی را مهم ترین نکته برای علاقمندان ورود به عرصه حفظ قرآن می‌داند.


*احمدرضا آجلو حافظ کل قرآن نوجوان

او پدیده هفتمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و تفسیر کل قرآن «ترنم وحی»متولد سال ۱۳۸۵ شهرستان اراک است.این حافظ کل قرآن هشت ساله افتخار آفرین میهن اسلامی از سن ۴ سالگی با پی گیری و تلاش مادرش با قرآن کریم مأنوس شده و در مهد قرآن استان مرکزی(اراک) برای آموزش حفظ قرآن ثبت نام می شود. استاد سعیدی مدیر مهد قرآن اراک با تشخیص از استعداد و علاقمندی احمدرضا برای حفظ قرآن - او را به طور ویژه تحت آموزش قرار می دهد. احمدرضا با اشتیاق و ابراز توانمندی قریب دو سال موفق به حفظ کل قرآن می شود. با موفقیت در هفتمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم"ترنم وحی" گواهینامه قبولی حفظ کل قرآن خود را با امضاء حجج الاسلام والمسلمین فومنی الحائری و محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌نماید.

احمدرضا آجلو بعنوان نوجوان ترین حافظ کل قرآن عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن موفق شد رتبه سوم رشته حفظ کل قرآن (زیر ۱۶ سال) بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری بسیج در مشهد مقدس را کسب نماید.


*خانم آرزو اسلامی حافظ روشندل کل قرآن کریم

خانم اسلامی بانوی بسیجی عضو مهد قرآن مجمع غرب تهران(مسجد علی ابن ابیطالب فلکه دوم صادقیه) متولد سال ۱۳۶۷ شهرستان تبریز می‌باشد. ایشان در حال حاضر دانشجوی ترم دوم دکترای الهیات و علوم و قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب می‌باشد.

این حافظ کل قرآن و فرزند جانباز سرافراز دفاع مقدس از سال ۱۳۷۹ به صورت حرفه ای از طریق نوارهای استاد شهریار پرهیزکار رئیس هیئت علمی مؤسسه کشوری مهد قرآن حفظ قرآن شروع کردند و با بهره‌مندی از راهنمایی های بانوی فعال قرآنی کشور خانم پور ابراهیمی (مدیر مهد قرآن مسجد علی ابن ابیطالب) و دیگر اساتید و مربیان دوره های حفظ اجزاء مختلف را با موفقیت طی کرده و پس از سه سال عنوان پرافتخار حافظ کل قرآن نائل شدند.

کسب بیش از ۱۰ عنوان برتری مسابقات قرآنی مختلف شهرستانی، استانی، کشوری و دانشجویی، بسیج و اوقاف رشته حفظ قرآن در کارنامه افتخارات قرآنی خانم آرزو اسلامی می‌درخشد.

مدرس واحد درسی آشنایی با قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، مربی مکتب خانه‌های قرآن بسیج تهران بزرگ خادمی خانم اسلامی به ساحت مقدس قرآن است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3606441:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین