پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآنی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها در این دفتر بر اساس واقعیت است و نه نگاه آرمانی و ایده‌آل، گفت: سال 96 باید در 179 شهر نمایشگاه و برنامه قرآنی اجرا می‌کردم که این عدد به بیش از 250 شهر رسیده است.

شعار سال: اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، در مورد مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط این دفتر، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته بود، از ابتدای سال 96 دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد فعالیت‌های هنری را در چند گونه به انجام رساند که از جمله آن ها هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع دستی و فیلم را در نمایشگاه قرآن ارائه دهد و خوشبختانه با درخشش نیز همراه بود.

وی افزود: همچنین از دیگر کارهایی که این دفتر در سال 96 اجرا کرد بحث خرید مکتوبات و نشریات از جمله قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح و توزیع آن در استان‌های سراسر کشور بود.

امیرنیا در ادامه به برگزاری نمایشگاه قرآن در سراسر کشور همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه باید همزمان با نمایشگاه قرآن در سال 96 در 15 استان و 179 شهرستان شاهد برپایی نمایشگاه‌ و برنامه‌های مختلف، فرهنگی و هنری و قرآنی اجرا کردیم. در این برنامه‌ها فعالیت‌های نمایشی، فیلم، تجلیل از خادمان قرآنی و نیز نشست‌های تخصصی اجرا شده است.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار کرد: با وجود اینکه در برنامه باید در 179 شهرستان فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌شد، اما فراتر از برنامه این فعالیت صورت گرفت و در بیش از 250 شهرستان شاهد اجرای نمایشگاه و دیگر فعالیت‌های قرآنی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن بودیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در سراسر کشور در سال 96 اشاره و اذعان کرد: در این بخش برپایی 12 هفته قرآن و عترت را طراحی کرده بودیم که اختتامیه آخرین هفته قرآن و عترت روز 21 اسفندماه در استان کهکلویه و بویراحمد برگزار شد تا به این ترتیب تمام این 12 هفته قرآن و عترت در سال 96 به خوبی برگزار شود.

امیرنیا بیان کرد: این هفته‌ها دارای 22 جشنواره و برنامه قرآنی از جمله، مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم، فعالیت‌های نمایشی، جشنواره‌های نغمات و آواهای دینی و ... بود که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در 12 استان مدنظر این کار صورت گرفت.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به پیش‌بینی برای برگزاری 12 جشنواره آیات در سال 96 اشاره کرد و گفت: بر اساس منابع مالی برنامه‌ریزی شد تا در 12 استان شاهد برپایی جشنواره قرآنی آیات باشیم. در این بخش توانستیم این جشنواره را در 11 استان برگزار کنیم.

وی افزود: در بخش جشنواره آیات توانستیم در شش استان جشنواره و اختتامیه آن را در سال 96 برگزار کنیم و سایر جشنواره‌ها و اختتامیه‌های آن نیز در ابتدای سال 97 برگزار خواهد شد.

امیرنیا تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها فعالیت دیگری که انجام می‌دهیم، فعالیت‌ها در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم است که همانگونه که گفته شد خرید قرآن و دیگر مکتوبات مرتبط و توزیع آن در استان‌ها از جمله این برنامه‌ها هست. در این بخش در سال 96 نزدیک به 150 هزار جلد قرآن و ... خریداری شد و در اختیار استان‌ها، مدارس و ... گذاشته شد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و تروج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که چه میزان از برنامه‌ریزی‌های این دفتر در سال 96 محقق شد، گفت: ما به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که منابع اجازه بدهند، یعنی تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس واقعیت و وضعیت مالی موجود باشد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها در دفتر تبلیغ و ترویج بر اساس واقعیت‌ها هست نه آن چیزی که توقع داریم، افزود: ما توقع و علاقه داریم تمام برنامه‌هایی که ذکر شد را در تمامی استان‌ها برگزار کنیم اما منابع مالی اجازه را به ما نمی‌دهد.

امیرنیا همچنین به بحث برگزاری برنامه «فاتحان آسمانی» که ویژه ایام عید است اشاره کرد و گفت: این برنامه که ویژه راهیان نور است از قبل از عید در استان خوزستان شروع شده است. در این برنامه آیتم‌هایی همچون هنرهای نمایشی، دفاع مقدس در آینه قرآن و عترت، هنرهای تجسمی، کارگاه‌های عملی و ... برای حاضران در اردوهای راهیان نور اجرا می‌شود. این برنامه در استان خوزستان از 15 اسفند 96 آغاز شده و در ایام عید سال 97 در استان‌های ایلام و کرمانشاه نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اذعان کرد: در دستاوردها به آن چیزی که باید بر اساس برنامه به آن می‌رسیدیم، رسیده‌ایم. مطمئناً نگاه آرمانی و ایده‌آل ما بسیار بیشتر از این برنامه‌ریزی‌ها هست اما منابع مالی اجازه بیشتر از این داده نمی‌شود. ما برای رسیدن به آرمان‌ها فاصله داریم که امیدواریم با در اختیار قرار گرفتن امکانات این فاصله را کم کنیم چرا که توان کم کردن این فاصله موجود است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایکنا، تاریخ انتشار 11 فروردین 97، کد مطلب: 3700886، www.iqna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
برگذاری نمایشگاه قرانی خوب هست اما نیاز امروز چامعه ما ترویج فرهنگ قران خواندنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
خوبه که برای افزایش اقبال همگانی از این طرح های قرآنی در کشور حمایت های بسیاری صورت میگیره
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
پا گرفتن این برنامه ها استقبال پرشور مردم قران رو در بین مردم روشن میکنه باعث برکت میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین