پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین بازدید خود از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نرم‌افزار ترجمه گویای قرآن را رونمایی کرد.

شعار سال: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین بازدید خود از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نرم‌افزار ترجمه گویای قرآن را رونمایی کرد.

 سیدعباس صالحی در این مراسم گفت: این ترجمه با طیف وسیعی، ارتباط عمیق و روان برقرار می‌کند. این نرم افزار ابتکاری تازه است که ترجمه قرآن را به شکل گویا ارائه می‌کند و ترکیب آن در ادبیات نمایشی این فرصت را فراهم می‌کند که طیف وسیع تری رابطه روان‌تر و عمیق تری را پیدا کنند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ترجمه قرآن مکتوب سابقه بیش از هزاران ساله دارد اما ترجمه قرآن با بیان و زبانی که بتواند مفاهیم آن را در قالب ادبیات بیانی نشان بدهد ابتکار تازه‌ای است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این نرم افزار در قالب ادبیات نمایشی ارائه شده است، یک سوم قرآن قابلیت عرضه در قالب ادبیات نمایشی را دارد، ترکیب ترجمه گویا در ادبیات نمایشی این فرصت را فراهم می‌کند که طیف وسیع تری رابطه روان‌تر و عمیق‌تری را با قرآن پیدا کنند. وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درحاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که این نمایشگاه تا چه اندازه توانسته به کیفی‌تر شدن نزدیک شود، اظهار داشت: این مسیر طبعاً زمان بر است تا بتوانیم نمایشگاه قرآن را از فضای فروشگاهی به سمت نمایشگاهی جامع سوق بدهیم. امسال اتفاقات قابل‌توجهی در نمایشگاه رخ داده است و بر این نکته تأکید داشتیم که چگونه می‌توانیم با یک طبقه‌بندی خوب، فرصت ارتباط نزدیک‌تر را فراهم کنیم. صالحی ابراز کرد: فروشگاه‌ها معمولاً به‌صورت انبار هستند ولی نمایشگاه‌ها طبقه‌بندی خوب دارند، طبقه‌بندی خوب این فرصت را برای مخاطبان و علاقه مندان ایجاد می‌کند که بتوانند در یک فرصت کوتاه تر، به شکل حداکثری به خواسته‌های خود دسترسی پیدا کنند. بنابراین طبقه‌بندی صورت گرفته در بخش‌های مختلف نمایشگاه امسال این فرصت را فراهم می‌کند.

تنوع قومیتی در ایجاد و تکثر آثار هنری تأثیرگذار است

سید عباس صالحی همچنین در نشستی با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز که روز گذشته برگزار شد با بیان اینکه کارکنان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر اینکه کارمند هستند، فعال فرهنگی نیز به‌شمار می‌روند، اظهار داشت: کارکنان ما علاوه بر وظایف اداری خود مسئولیت مهمی در امر فرهنگ بر عهده دارند، زیرا اگر اختلالی در این امر رخ دهد صرفاً یک ضعف در بخش اداری محسوب نمی‌شود، بلکه در فرهنگ کل کشور که هویت ایران است اختلال ایجاد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تنوع قومیتی در استان البرز یک فرصت به شمار می‌رود زیرا اقلیم‌های مختلف در ایجاد آثار هنری تأثیر زیادی خواهند داشت، در البرز کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستند بخشی از این اقلیم را به فرصت تبدیل کنند، البته فراموش نشود که مهاجرت می‌تواند هم تهدید و هم فرصت باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 469623 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
این ایده میتوهه کیفیت نمایشگاه رو بالاتر ببره اما ناشران نیاز به فروشش هم برای بقا دارند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین