پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
هفته‌ای که گذشت با آغاز به‌کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز شد و با رویدادهای دیگری چون، رونمایی مصحف امیرالمؤمنین(ع)، تبیین دستاوردهای قرآنی چهل ساله نظام اسلامی، طرح قرآن با رمضان طی این ماه مبارک و ... همراه بود.
شعارسال: هفته‌ای که گذشت همزمان با آغاز بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و پوشش اخبار و رویدادها و نشست‌های این رویداد مهم قرآنی کشور همراه بود.

آغاز نمایشگاه قرآن با پیام آیت الله سبحانی

آیین گشایش بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «قرآن؛ چلچراغ هدایت» ۲۹ اردیبهشت‌ماه با اجرای عباس سلیمی، خادم‌القرآن و با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان کشوری و لشکری و پیشکسوتان قرآنی و قاریان و حافظان و با تلاوت حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین المللی کشورمان و پیام تصویری آیت الله العظمی سبحانی در تالار یاس در جوار مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

رونمایی از مصحف نفیس قرآن منسوب به علی‌بن‌ابیطالب(ع)

از مصحف نفیس قرآن کریم منسوب به حضرت علی(ع) در آیین افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی رونمایی شد که طی این رونمایی سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و طیار آلتی قولاچ، یکی از نسخه‌شناسان برتر دنیا و اهل ترکیه و حمیدرضا مستفید، پژوهشگر قرآنی و از داوران مسابقات بین‌المللی قرآن به بیان نکاتی پرداختند.

فراخوان دوره تربیت مربی مهد قرآن در آستان‌ عبدالعظیم(ع)

دوره تربیت مربی مهد قرآن ویژه بانوان با ظرفیت محدود و با همکاری جهاد دانشگاهی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

ثبت‌ نام در این دوره از ابتدای خردادماه، طی شنبه تا چهارشنبه و در ساعات اداری با مراجعه به ضلع شرقی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، صحن مصلی، ساختمان معاونت فرهنگی ـ اداره‌کل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام می‌شود.

انعکاس رویدادهای نمایشگاه قرآن در «شهر قرآن از نمای نزدیک»

به مناسبت ماه مبارک رمضان و همزمانی برپایی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برنامه زنده «شهر قرآن از نمای نزدیک» هر شب از مصلای تهران به سمع شنوندگان خواهد رسید.

در این برنامه علاوه برانعکاس رویداها، برنامه ها و نشست های بخش های مختلف نمایشگاه، بخش‌های متنوعی چون گفت‌وگو با مسئولان اجرایی و قرآنی دیدارکننده از این تفرجگاه مذهبی انجام می‌شود.

دستاوردهای قرآنی چهل‌ساله نظام اسلامی تبیین شد

نشست تبیین دستاوردهای قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران به همت کمیته قرآنی ستاد مردمی گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از اساتید قرآنی کشورمان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

اجرای طرح «با قرآن در رمضان»

از سوی سازمان دارالقرآن الکریم و با همکاری ادارات امور قرآنی استان‌ها و نیز سازمان صدا و سیما و به مناسبت ایام پربرکت ماه مبارک رمضان، طرح «با قرآن در رمضان» در سراسر کشور اجرا می‌شود. این طرح قرآنی که در محل مساجد شاخص استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور اجرا می‌شود، از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان ماه ضیافت‌الله نیز ادامه خواهد داشت.

مشاوره به علاقه‌مندان عرصه قرآنی در غرفه وزارت ورزش و جوانان

در غرفه وزارت ورزش و جوانان در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خدمات مشاوره‌ای به علاقه‌مندان به عرصه حفظ و قرائت قرآن ارائه می‌شود.

همچنین مسابقه قرآنی با عنوان «ضیافت» شامل یک سؤال چهار گزینه‌ای طی هر شب در این غرفه برگزار می‌شود که از میان افرادی که پاسخ صحیح را ارسال کرده باشند، ساعت ۲۲ قرعه‌کشی انجام می‌شود.

تمدید ثبت‌‌ نام هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن

بنا بر اعلام دبیرخانه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در پی درخواست‌های مکرر متقاضیان، مهلت ثبت‌ نام در هفتمین دوره ارزیابی تا پایان روز شنبه، پنجم خرداد ۹۷ تمدید شد. افرادی که در سامانه ارزیابی ثبت نام کرده‌اند و تاکنون موفق به بارگذاری و ارسال آثار خود نشده‌اند؛ تا پایان تاریخ مذکور نسبت به ارسال آثار درخواستی اقدام کنند.

جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن؛ حضور مستقل اما مقتدر و دانش‌بنیان

بخش جهاد دانشگاهی برای نخستین‌بار به شکل مستقل در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دایر شده است، بخشی که در قالب غرفه‌های تخصصی به معرفی مجموعه فعالیت‌های خود به بازدیدکنندگان پرداخته و البته به اقشار مختلف دانشگاهی نیز به فراخور، خدماتی قرآنی ارائه می‌کند.

پخش تلاوت‌های مورد علاقه بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن در برنامه «تلاوت‌های درخواستی»

برنامه تلاوت‌های درخواستی رادیو قرآن با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به صورت میدانی و از بازدید کنندگان نمایشگاه پرسیده می‌شود و سپس تلاوت‌هایی که آنها از قاریان مورد علاقه‌شان باشد پخش می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایکنا  ، تاریخ انتشار: 4خرداد 1397 ، کدخبر:  3717398،www.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
نمایشگاه های قران واقعا به افزایش معرفت دینی در سطح جامعه کمک میکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
این نمایشگاه هایاد اوری خوبی از قران در زندگی روزمره میتونه باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین