پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در طرح روستای قرآنی، روستا‌ها به پایگاه‌های جدی‌تری برای ترویج گفتمان قرآنی و ساماندهی فعالیت‌های پراکنده قرآنی تبدیل خواهند شد، گفت: این طرح را بااهمیت می‌دانیم، چرا که علاوه بر تقویت و توسعه گفتمان قرآنی، به تقویت اعتماد عمومی و هویت ملی و دینی می‌انجامد.
شعار سال: عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به جزئیات طرح انتخاب روستای قرآنی کشور و اقداماتی که در این خصوص انجام خواهد شد، گفت: طرح معرفی و انتخاب روستا‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران از چندی قبل در دستور کار معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد قرار گرفت. پس از سفر اینجانب به تعدادی روستا این ایده شکل گرفت.

وی افزود: در این سفر روشن شد که روستا‌ها در گفتمان‌سازی و ترویج فعالیت‌های قرآنی ظرفیت فراوانی دارند و این کار از جهات مختلف می‌تواند به توسعه گفتمان قرآنی در روستا‌ها بینجامد. بیش از ۳۵ هزار روستا در کشور وجود دارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که هرساله ۱۰ روستای برتر قرآنی را براساس شاخصه‌های تعریف‌شده شناسایی و در سطح کلان معرفی کنیم. عنوان روستای قرآنی جمهوری اسلامی ایران عنوان پربرکتی است و ماندگار خواهد شد.

فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه این روستا‌ها به پایگاه‌های جدی‌تری برای ترویج گفتمان قرآنی و ساماندهی فعالیت‌های پراکنده قرآنی تبدیل خواهند شد، تصریح کرد: این طرح را بااهمیت می‌دانیم، چراکه علاوه بر تقویت و توسعه گفتمان قرآنی، به تقویت اعتماد عمومی و هویت ملی و دینی می‌انجامد. البته این موضوع به کم و کیف کار بستگی دارد و امیدواریم اقدامی خالصانه و بدون چشم‌داشت و با همت مردم انجام شود.

وی در خصوص تکمیل فرایند فعالیت قرآنی این روستا‌ها پس از آغاز این طرح گفت: چند روستا فعالیت قرآنی‌شان را به صورت غیررسمی انجام می‌دهند و اقداماتی را که امکان تعریف، توسعه و تقویت آن‌ها وجود دارد، انجام خواهند داد. البته با کمک دهداری‌ها و فرمانداری‌های شهرستان‌هایی که روستا‌های قرآنی به آن‌ها وابسته‌اند، از جمله روستای «چارک» در استان بوشهر یا روستای «محمدآباد» در شهرستان استهبان استان فارس، فعالیت‌های قرآنی رسمیت خواهند یافت و امور جدی‌تر و منسجم‌تر دنبال خواهد شد. این کار برای سهیم شدن و نظم بخشیدن به این فعالیت اهمیت دارد و از اقدامات صرفاً ظاهری پرهیز خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که بیشتر به محتوا بپردازیم. کار ما جنبه تبلیغاتی ندارد و باید خلوص نیت داشته باشیم.

فقهی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره حمایت از فعالیت‌های قرآنی روستا‌ها گفت: طبیعتاً در پی مشورت با مسئولان مرتبط و افراد مجرب، از این طرح حمایت مالی خواهد شد، اما کافی نیست و مردم نیز باید مشارکت کنند و در قالب ارگان رسمی دولت، که وظیفه‌مان سامان‌بخشی به امور است، حمایت خواهیم کرد و این حمایت همه هزینه‌ها را تأمین نخواهد کرد. البته ظرفیت کار مردمی در ایران بسیار بالاست و اگر مدیریت خوبی صورت بگیرد، مردم ورای انتظارمان مشارکت خواهند کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار ۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۴۸۵۰۲، iqna.ir.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
روئستاهامون در اين زمينه واقعا پذيرش بالاتري نسبت به مردم عادي دارن ايشالله كه به نتيجه برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین