پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
مخبر دزفولی در اختتامیه طرح قرآنی 1450 به این نکته اشاره کرد که ابتکار صدا و سیما در اجرای این طرح ستودنی است.

شعارسال: مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1450 با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج، حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ابتدای این برنامه گفت: طرح 1450 فضای خوبی در کشور به وجود آورد و امروز در این مراسم قرار است از شرکت‌کنندگان طرحی تقدیر شود که در لحظات خوش با خدا بودن با ما همراه بودند.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: امسال طرح 1450 علاوه بر یک طرح رسانه‌ای، آموزش‌های مختلفی در زمینه‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ، تجوید، قرائت و مفاهیم قرآن کریم داشت.

وی افزود: همچنین در طرح امسال هزاران کلاس آموزشی توسط مؤسسات مشارکت‌کننده در طرح برگزار شد و علاوه بر آن، مخاطبان طرح از طریق برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و مسابقات پیامکی در طرح شرکت داشتند.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین اختتامیه طرح قرآنی 1450 اظهار کرد: ابتکار صداوسیما در برگزاری این طرح ستودنی است چرا که این سازمان درحقیقت آغازکننده جریانی ملی در زمینه قرآن کریم است که ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی به منظور هم‌فکری سازمان‌ها و نهادهای مختلف در امور قرآنی و ایجاد جریان منسجم و پیوسته در این زمینه تشکیل شد. ما چنین توانایی را داریم که در زمینه‌های مختلف علم و فناوری‌های نوین پیشرفت داشته باشیم. 

وی همچنین یادآور شد: ما نمی‌خواهیم جامعه سکولار باشیم دین ما اجتماعی است نه فردی، جریانی که انقلاب اسلامی به همت امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد و شهدایی که تقدیم کردیم، همه جریان بزرگی بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم‌دار این نگاه فرهنگی و قرآنی است که ما نیز باید دنباله‌رو معظم‌له باشیم.

مخبر دزفولی توضیح داد: هم اکنون دین و قرآن لغلغه زبان بسیاری از کشورهای اسلامی شده و آن ها جنگ نیابتی به نیابت از اسرائیل راه انداختند. داعش ساخته و پرداخته این جریان فاسد در جهان اسلام است.

وی همچنین اظهار کرد: افراد در دین و یا در خلقت با ما مشترک هستند نگاه ما به مردم اینگونه است. بنابراین جامعه قرآنی باید تحرک بیشتری داشته باشد و مأموریت خود را به درستی انجام دهد. اندیشه‌های قرآنی باید در خدمت علم و فناوری قرار بگیرد.

در ادامه برنامه همچنین برگزیدگان جشنواره‌های جانبی طرح 1450 معرفی شدند.

در رشته خوشنویسی از بین 232 اثر رسیده شده 8 اثر برگزیده شدند که هادی پناهی‌منش، عذرا عبدالله پور، سیدمرتضی جعفری، سارا عطارزاده، عبدالحسین ابراهیمی، محمد علی آبادی، امین فیضی و ستار ولی‌نژاد اسامی برندگان را تشکیل می دهد.

همچنین در رشته عکاسی از 145 اثر ارسالی 5 اثر برگزیده شدند که حمید عزیزی، ژاله دهنوی، سیدمحمدصادق حسینی، مطهره کلانتری و حسن رمضان‌زاده این برنده ها را تشکیل می دهند.

در رشته خوشنویسی تلویزیونی نیز 5 نفر برگزیده شدند که اصغر کشاورز، مهدی بحرینی، الهام غفاری، مهدی ناصری و حسین بخشی اسامی برگزیده ها را تشکیل می دهند.

همچنین در رشته هم‌خوانی سوره «حدید» نیز گروه‌های تواشیح انوارالهدی و معراج استان قم انتخاب شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20شهریور1395، کدخبر: 219715: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین