پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰
عبدالعلی علی عسگری رییس جدید سازمان صداوسیما اعلام کرد دشمنان برای انتقام از ملتی که این انقلاب را پدید آورده است از طریق رسانه ها اقدام می‌کنند.

شعار سال:

مراسم معارفه رییس جدید سازمان صداوسیما روز ۲۸ اردیبهشت در محل مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مراسم معارفه عبدالعلی علی عسگری رییس جدید سازمان صداوسیما و همچنین تودیع محمد سرافراز رییس سابق این سازمان با سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

این مراسم با اجرای محمدرحمان نظام اسلامی آغاز شد و وی حضور مسئولانی از بیت رهبری و مقامات لشگری و کشوری و همچنین ۲۰۰ تن از مسئولان نهادهای مختلف را خوش آمد گفت.

نظام اسلامی مجری برنامه عنوان کرد که آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری به دلیل عمل جراحی در این مراسم حضور ندارد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمين سيد هاشم رسولی محلاتی حکم رهبر انقلاب برای ریاست عبدالعلی علی عسگری در صدا و سیما را قرائت کرد.

در ادامه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام محلاتی حکم رهبری را به علی عسگری اعطا کردند.

علی عسگری بعد از دریافت حکم خود بیان کرد: مراتب قدردانی خود را از مقام عظمای ولایت بیان می کنم و امیدوارم روزی را ببینیم که خنده بر لب ایشان است. از زحمات محمد سرافراز که دوست من است و حاصل فعالیت هایش قدم هایی در سازمان صداوسیما بود نیز تشکر می کنم.

امروزه نبردها در عرصه رسانه ها شکل می گیرد

وی افزود: صدا و سیما یک سازمان با اهمیت و راهبردی و حیاتی برای نظام اسلامی است. امروز دنیای ارتباطات و رسانه هاست و این ارتباط نه جنگ نظامی بلکه نبرد رسانه هاست یعنی کسانی که دارایی و توانمندی بالایی دارند در میدان رقابت، موفق تر جلوه می کنند.

علی عسگری اضافه کرد: ملت ایران یک ملت برتر، بزرگ و قهرمان است که خدا این فرصت را داده با رهبری امام همام این دوران رقم بخورد. این ملت بی بدیل و بی نظیر است و دیگران برای انتقام از ملتی که این انقلاب را پدید آورده است از طریق رسانه ها اقدام کردند.

وی اشاره کرد: با توجه به حجمی از موارد رسانه ای که برای تخریب فرهنگ خانواده ها و ملت ایران است متوجه می شویم چه تلاش هایی می کنند که این ملت را تغییر دهند و این نوعی انتقام جویی از ملت سلحشور ایران است. جوابگویی رسانه ای به این انتقام ها بر دوش همه آحاد صداوسیماست.

رییس جدید سازمان صدا و سیما بیان کرد: شاید من کسی باشم که ادعا نکنم اما صداوسیما را به خوبی می شناسم و عمق میدان آن را می دانم. این سازمان قوی و مستحکم است و به همه احاد آن تکریم می کنم چراکه همه این نیروها فداکارند.

عسگری افزود: روزی به ضرغامی گفتم من میزان بهره وری این سازمان را می دانم و معتقدم از بهره وری ژاپن بالاتر است چون اگر کسی با انگیزه کار کند نتیجه اش در حوزه های تولید، خبر سیاسی، برون مرزی و.. بیشتر معلوم می شود.

محمد اخگری معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما در مراسم تودیع و معارفه ریاست رسانه ملی با اشاره به دو دهه مسئولیت سرافراز در رسانه ملی وی را بنیانگذار تلویزیون برون مرزی در کشور خواند. شبکه برون مرزی در گذشته با تعداد محدودی رادیو آغاز به کار کرد و در زمان مسئولیت آقای سرافراز این رادیوها به ۳۴ زبان توسعه یافت که در عرصه وب و فضای مجازی نیز فعال شدند.

وی افزود: تلویزیون برون مرزی با شبکه سحر بنیان نهاده شد و سپس با شبکه العالم توسعه یافت و با راه اندازی شبکه های برون مرزی پرس، آی فیلم و هیسپان تی وی رشد و تعالی یافت. رسانه برون مرزی زبان گویای انقلاب اسلامی شد و روز به روز بر اقبال جهانی آن افزوده شد و بر اساس آمارسنجی و افزایش چشم گیر آمار سایت ها، شبکه های برون مرزی به پیشرفت های زیادی دست یافت.

وی افزود: اثرگذاری بالای شبکه های برون مرزی موجب شد کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی برای خاموش کردن صدای این رسانه تلاش کنند که می توان به تلاش اخیر عربستان برای ممانعت از یکی از این شبکه های پویا و اثرگذار اشاره کرد.

معاون برون مرزی رسانه ملی با اشاره به برخی از توفیقات خبری شبکه های برون مرزی که امروز در دنیا جریان ساز هستند، گفت: همه این موفقیت ها مدیون تلاش های بی وقفه آقای دکتر سرافراز است که باعث برانگیخته شدن خشم دشمنان نظام و انقلاب شد تا نام ایشان را در لیست تحریم قرار دهند.

وی در بخش دیگر سخنانش اشاره کرد: کاهش مخاطبان رادیو و تلویزیون تنها به کشور ما محدود نمی شود. وضعیت امروز و مخاطب امروز را نسل HD یا نسل اپلیکیشن می نامند و مخاطب برودکست یا رادیو و تلویزیون از فضای گذشته به فضای رسانه همراه یعنی گوشی تلفن همراه کوچ کرده است. تولید و پخش استودیو وارد موبایل شده است بنابراین برای این نوع رسانه باید تولیدی جدید داشت و برودکست و وبکست نمی تواند از هم جدا باشد، بلکه باید توأمان با هم حرکت کنند تا بتوانند تأثیرگذار باشند.

اخگری افزود: کاهش مخاطبان تلویزیونی و رادیویی فقط به کشور ما محدود نمی شود بلکه همه رسانه های بزرگ دنیا با این مسئله یعنی با رسانه های نوپدید روبرو هستند و ما باید در این زمینه تلاش کنیم. بنابراین من از همه همکاران در سازمان صدا و سیما می خواهم که برای رسیدن به این هدف و برای به انجام رساندن مأموریت ریاست جدید سازمان برای حضور موفق در فضای مجازی همه ما با هم تلاش کنیم و این خطاب مقام معظم رهبری مطمئناً صرف رئیس سازمان نیست بلکه خطاب به همه کارکنان سازمان صدا و سیماست و امیدواریم بتوانیم با تلاش و نوآوری در این مسئولیت خطیر رئیس جدید را یاری کنیم.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولان سازمان و مدیران شبکه ها همراه است و خبرنگاران رسانه ها نیز حضور دارند. علی لاریجانی رییس اسبق سازمان صدا و سیما، جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق، حجت الاسلام سید محمود دعایی، علی نصیریان و سیدضیاالدین دری،علی اصغرپورمحمدی، علی اکبر ولایتی، مخبر دزفولی، حسن خجسته، حسام الدین آشنا، سردار نقدی، محمد اخگری، علی دارابی، بیژن نوباوه، سردار سعید منتظرالمهدی، محسن مومنی شریف، از جمله چهره های حاضر در این مراسم هستند.

همچنین جمع زیادی از بازیگران و هنرمندان در این مراسم حضور دارند که می توان به داریوش ارجمند، داریوش اسدزاده، جمشید مشایخی و... اشاره کرد.‎

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3660735 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین