پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، با اشاره به تصویب نهایی دستورالعمل تخصیص اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی سال ۹۶ از تخلفی که معاونت قرآنی وزارت ارشاد‌ انجام داده خبر داد و گفت: دو هفته به این معاونت مهلت داده شده تا تخلف خود را برطرف کند.

شعار سال: رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی‌ با اشاره به برگزاری جلسه نود و یکم این مجمع در روز ۱۷ دی‌ماه، گفت: اولین موضوعی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، تخلف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در زمینه واریز نکردن اعتبارات شوراهای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان‌‌ها بود.
وی افزود: در همین رابطه مقرر شد تا این معاونت حداکثر طی مدت دو هفته نسبت به پرداخت این اعتبار به استان‌ها و تعیین تکلیف نهایی آن اقدام کند در غیر اینصورت موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شود.
سلامت‌پناه با اشاره به اینکه جلسه اخیر مجمع مشورتی به صورت فوق‌العاده برگزار شد، خاطرنشان کرد: دستور کار این جلسه، بررسی و تصویب بند «هـ» ماده دو دستورالعمل عناوین برنامه‌های ملی و بین‌المللی کمیسیون‌های وابسته به شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: در اجرای بند یک و دو ماده ۱۱ و بند دو ماده هشت اساسنامه صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، در جلسه ۳۸ مورخ ۱۳۹۶/۹/۱۱ شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دستورالعمل تخصیص اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی ردیف ۱۴-۵۵۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور برای حمایت و اجرایی شدن اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در آن جلسه مقرر شد اختیار بررسی و تصویب این برنامه‌ها به جلسه‌ای که به صورت فوق‌العاده با حضور نمایندگان عضو شورای توسعه برگزار می‌شود، تفویض شود.
سلامت‌پناه گفت: طی این مصوبه دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اقدام به برگزاری سه جلسه در تاریخ‌های ۱۹ آذر،‌ ۱۰ دی و ۱۷ دی‌ماه کرد تا در نهایت در جلسه دیروز این دستورالعمل به تصویب نهایی رسید.
معاون مطالعات و برنامه‌ریزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: این دستورالعمل متشکل از دو ماده سیاست‌ها و اولویت‌ها و عناوین برنامه‌های ملی و بین‌المللی است که در ماده دوم کلان برنامه‌های حوزه‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مشخص شد.
دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: جلسه روز گذشته به تنها بند باقی‌مانده این دستورالعمل پرداخت و آن را به تصویب رساند. بر اساس این مصوبه مقرر شده است تا برنامه‌های تفصیلی ارسالی به کمیسیون‌های آموزش عمومی و توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور باید به نحوی تنظیم و تخصیص اعتبار شود که حداقل نیمی از اعتبارات موضوع این دستورالعمل به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت غیرانتفاعی و فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی تحت نظارت دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی اختصاص یابد.
سلامت‌پناه با تأکید بر اینکه تعیین درصد سهم مردمی در حوزه پژوهش و آموزش عالی به‌عهده کمیسیون مربوطه است، گفت: در انتهای این دستورالعمل نیز تبصره‌ای تصویب شد که بر اساس آن سهم برنامه‌های مصوب مربوط به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت غیر‌انتفاعی از طریق اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور اختصاص یافته و توزیع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی ایکنا، تاریخ 18 دی 96، کد مطلب: 3680205: www.ikna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین