پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
آثار ارائه شده در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن مجموعاً نزدیک به سیصد اثر است که برخی از آن ها توسط هنرمندان بنام حیطه هنرهای تجسمی مشخصا مخصوص نمایشگاه قرآن تولید شده اند و برخی دیگر آثار تولید سال نود و پنج هستند یا پیش از این در گالری دیگری به نمایش درنیامده اند.

شعار سال: با شروع نخستین روز نمایشگاه، کمیته ی هنری فعالیت های خود را در زمینه ی هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی، خطاطی، کاریکاتور، صنایع دستی، سینما و تئاتر آغاز می کند.
این کمیته در بخش هنرهای تجسمی با برگزاری نمایشگاهی متشکل از مجموعه آثار نقاشی، خطاطی - نقاشی، تذهیب، حجم، نگارگری، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور با محوریت مضامین و مفاهیم قرآنی که از هنرمندان سراسر ایران گردآوری شده آماده برای بازدید عموم است.
آثار ارائه شده در این نمایشگاه مجموعاً نزدیک به سیصد اثر است که برخی از آن ها توسط هنرمندان بنام حیطه ی هنرهای تجسمی مشخصا مخصوص نمایشگاه قرآن تولید شده اند و برخی دیگر آثار تولید سال نود و پنج هستند یا پیش از این در گالری دیگری به نمایش درنیامده اند.

بخش کاریکاتور نیز با محوریت موضوعاتی نظیر صهیونیسم، گروه های تکفیری، تروریسم و استکبارستیزی با ارائه ی آثار برگزیده ی هنرمندان داخلی و خارجی از جشنواره های معتبر بین المللی در غرفه ی هنری نمایشگاه قرآن فعالیت خود را آغاز کرده است.
همچنین در بخش صنایع دستی ٣٥ اثر شامل آثار معرق کاری، منبت کاری، نقش برجسته و غیره که طی فراخوان هایی از هنرمندان داخلی ایران جمع آوری شده است در بخش انتهایی غرفه به نمایش گذاشته شده است.

در بخش هنرهای نمایشی غرفه ی هنری، هر شب بین هشت تا نه اثر نمایشی شاملی اجرای تئاترهای خیابانی، اجرای مرد نقره ای و مرد سپید (سیلور من، وایت من) و همچنین پرده خوانی و نقالی توسط گروه های نمایشی پایتخت در فضای بیرونی نمایشگاه و همچنین در محوطه ی بسته ی غرفه ی هنری قبل و بعد از زمان افطار برگزار می شود.
بخش دیگری از فعالیت های نمایشی این غرفه به پخش آثار سینمایی با محوریت موضوعات قرآنی نظیر سینمایی حضرت علی (ع)، حضرت یونس (ع)، مردان آنجلس و ... می پردازد که به صورت سیار در محوطه ی بیرونی نمایشگاه برای عموم مخاطبان اکران می شود. در شبستان نمایشگاه نیز فیلم های کوتاه مستند و داستانی به صورت مداوم در محل غرفه ی هنری نمایشگاه پخش می شود.
به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن، هر روز در شش رشته ی هنری نظیر نقاشی، خطاطی و غیره شش کارگاه تخصصی برای مخاطبان عموم با حضور اساتید برجسته نظیر استاد روشن، استاد غلامعلی طاهری و استاد حبیب الله صادقی برگزار می شود و همچنین ده نشست گپ و گفت و گو با هنرمندان بعد از زمان افطار در محل غرفه ی هنری نمایشگاه پذیرای مخاطبان می باشد.
همچنین بخش دیگری از این غرفه به موزه ی هنرهای دینی امام علی (ع) و موزه های دیگر نظیر موزه ی ملک و موزه ی ایران باستان که در روزهای آتی به ترتیب برگزار می شوند اختصاص داده شده و چکیده ای از داشته های این موزه ها در معرض دید عموم قرار داده شده است.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار قرآن، اخلاق و زندگی از هشتم تا ٢٦ خرداد ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 10 خرداد 96، کد مطلب: 671595: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
نمایشگاه امسال واقعا دیدنی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین