پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از فعالیت های مربوط به تولیدات دانش بنیان در دانشگاه ها با تاکید بر تولیدات فکری در حوزه قرآن حمایت می کنیم.

شعار سال: حجت الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست مشترک با رئیس پژوهشکده اعجاز علمی قرآن کریم در دانشگاه شهید بهشتی افزود: دولت از ظرفیت های بالقوه دانشگاهی و تولیدات دانش بنیان به طور جدی و همه جانبه حمایت می کند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط منسجم بین دانشگاه و بخش های اجرایی دولت، افزود: در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کنیم تا از فعالیت های مبنی بر تولیدات فکری در حوزه قرآن حمایت کنیم.

حشمتی با تاکید بر ایجاد ارتباط پویا و تنگاتنگ بین مجریان قرآنی با بخش دانشگاهی، بر بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه علوم انسانی تاکید کرد و گفت: نگاه برون دینی به مقوله اعجاز قرآن کریم امری مهم و مستدل است و می توان با بهره گیری از علوم انسانی و استفاده کاربردی از سایر علوم علمی به این مهم دست یافت.

در این دیدار که با هدف شناخت و شرح فعالیت های پژوهشکده اعجاز علمی قرآن کریم دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت، علیرضا طالب پور رئیس این پژوهشکده به بیان روند شکل گیری این مرکز علمی پرداخت و گفت: هدف از طراحی این نهاد، در درجه اول اثبات علمی اعجاز قرآن کریم است که منتج به اعتقاد عملی به این کتاب مقدس و نورانی شده و در نهایت عمل به دستورات قرآن را در پی دارد.

وی با بیان روند تاسیس این پژوهشکده و تصویب آن در وزارت علوم از راه اندازی رشته قرآن کاوی رایانشی در مقطع کارشناسی ارشد در مهر امسال خبر داد و گفت: پژوهشکده اعجاز قرآن کریم از شهریور ماه سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده و این پژوهشکده به عنوان اولین پژوهشکده میان رشته ای در حوزه اعجاز قرآن بوده و در سه گروه اعجاز علمی، اعجاز لفظی و سیستم های قرآن فعالیت می کند.

طالب پور افزود: تاکنون دو همایش ملی قرآن کریم در محورهای مختلف برگزار شده که بنا داریم در بهار سال آینده نیز سومین همایش ملی را برگزار کنیم.

وی افزود: شورایی متشکل از ٢٠ نفر از اساتید رشته های مختلف علوم تجربی، پایه، مهندسی، علوم انسانی و روحانیون متخصص علوم قرآنی در این پژوهشکده فعالیت دارند تا همه علوم، فنون و دانش بشری به یاری فهم و درک این کتاب مقدس درآیند.

شرکت در نمایشگاه قرآن کریم و برگزاری نشست های علمی، طراحی و راه اندازی ویکی قرآن کریم، تالیف ١٢ کتاب، چاپ ٤٠ مقاله و بررسی ٢٠٠ مقاله در زمینه اعجاز علمی در قرآن از دیگر فعالیت هایی است که به گفته طالب پور در این پژوهشکده دنبال شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 دی 1394، کد مطلب:81910058 (5092128): www. irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین