پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: کوچ عشایر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به مراتع دامنه سهند از ۱۵ خرداد آغاز و تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد.
شعار سال: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: کوچ عشایر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به مراتع دامنه سهند از ۱۵ خرداد آغاز و تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد.
علی مکرمی‌وند امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان در مراتع سهند در این شهرستان اظهار داشت: ورود دام عشایر قبل از 15 خرداد ماه به مراتع دامنه کوه سهند ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود که برخی از عشایر اقدام به ورود زودرس دام‌های خود به مراتع دامنه کوه سهند می‌کردند که از امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ورود هرگونه دام عشایر قبل از 15خرداد به دامنه‌های کوه سهند ممنوع بوده و با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با صدور اطلاعیه‌ای به ساکنان روستاهای همجوار دامنه‌های سهند اطلاع رسانی‌های لازم در باره ممنوعیت ورود دام‌های عشایری و محلی قبل  از 15 خرداد ماه به مراتع دامنه سهند را اعلام کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه در ادامه با اشاره به چرای زود‌هنگام در مراتع سهند، اظهار کرد: بیشترین تراکم گیاهان خوش خوراک و دارویی در مراتع دامنه سهند است که با چرای زود‌هنگام، این گیاهان از بین می‌روند که اداره منابع طبیعی براساس رسالت خود در حفظ طبیعت در این منطقه با افراد سودجو و متخلف برخورد قانونی خواهد کرد و براساس زمان بندی اعلام شده کوچ و ورود زودهنگام دام به مراتع دامنه سهند تخلف محسوب شده و پروانه چرای دامداران و عشایر متخلف باطل خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه در ادامه با اشاره به حضور ماموران حفاظتی در این منطقه،گفت: ورودی‌های مراتع دامنه سهند با حضور 15نفر از ماموران محیط زیست شهرستان به دقت کنترل می‌شود و در روزهای گذشته ماموران این اداره از ورود زودهنگام 20 خانوار به مراتع دامنه سهند این شهرستان جلوگیری کردند.

مکرمی‌وند ادامه داد: کوچ عشایر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به مراتع دامنه سهند از 15 خرداد آغاز و تانیمه دوم شهریور ماه ادامه دارد و عشایر منطقه حتما در زمان ورود به مراتع مجوز حضور در مراتع و پروانه چرای دام‌های خود را باید به همراه داشته باشند.

مراتع سهند 129 هزارهکتار وسعت داشته و سالانه 750 خانوار عشایر با 105 هزار راس دام به این مراتع کوچ می‌کنند وگوشت قرمز، شیر، پنیر، پشم از جمله تولیدات عشایر در مراتع دامنه سهند مراغه است که 750 خانوار عشایری در تولید این میزان محصول مشارکت دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1397، کدخبر: 627026 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
اصلا نباید به عشایر ها فشاری رو وارد کرد..واقعا وجودشون سرمایه ست برای کشور
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
باید از مراتع این استان و تما ایران حمایت محافظت کرد وگرنعه دامپروری با مشکل روبرو خواهد شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین