پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
رئیس بسیج عشایری خراسان‌شمالی گفت: عشایر خراسان‌شمالی امنیت لازم برای کوچ را ندارند.

شعار سال: رئیس بسیج عشایری خراسان‌شمالی گفت: عشایر خراسان‌شمالی امنیت لازم برای کوچ را ندارند.

«قنبرزاده» با اشاره به این‌که بیشتر ایل راه‌های عشایری در خراسان‌شمالی یا به تصرف کشاورزان در آمده است و یا این‌که در امر جاده‌سازی تخریب شده است، افزود: این معضل بیشتر در مسیر اسدلی به مهنان و از مهنان تا مرکز صدا و سیما در شهرستان بجنورد مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همین مشکل موجب شد تا طی دو هفته گذشته دو فقره تصادف برای دام‌های عشایری این استان به هنگام کوچ صورت گیرد که فقره اول در منطقه بام بود که 12رأس دام و فقره دوم در بش قارداش بود که سه فقره دام تلف شدند.

قنبرزاده ادامه داد: این موضوع تاکنون خیلی گوش زد شده است و وقت آن رسیده تا مسئولان نسبت به حل آن یک چاره و اقدام اساسی انجام دهند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر در مناطقی که دام‌های عشایری عبور داده می‌شود تابلوی تردد عبور حیوانات اهلی مشاهده نمی‌شود و لازم است این امر از سوی راهداری انجام شود تا در صورت بروز حادثه‌ای، عشایر مقصر شناخته نشود.

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به این پزسش که وضعیت آب دام‌های عشایری این استان در این برهه زمانی به چه شکل است؟ تصریح کرد: کم‌آبی و خشکسالی موجب شد تا برخی خانوار عشایر به ییلاق کوچ نکنند و آن‌هایی که به مناطق ییلاقی کوچ کردند خیلی زودتر از زمان موعود از آن مناطق بازگشتند.

وی تصریح کرد: مناطق ییلاقی خراسان‌شمالی، مناطقی صعب العبور هستند و از سوی دیگر بیشتر چشمه ها خشک شده اند و صعب‌العبور بودن منطقه عامل مشکل‌سازی بود که نتوان به صورت سیار امر آبرسانی را انجام داد.

رئیس بسیج عشایری خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی از خانوار عشایری در منطقه قره میدان در شهرستان مانه و سملقان مستقر شده اند و در انجا به دلیل وجود چاه های آب مشکل ابرسانی کمتر مشاهده خواهد شد.

وی گفت: اما خانوار عشایری که بخواهند از مناطق ییلاقی به تکمران و شیروان کوچ کنند به احتمال فراوان با مشکل کمبود آب مورد نیاز دام مواجه خواهند شد.

قنبرزاده افزود: هم‌اکنون شرایط تأمین آب مورد نیاز دام عشایر خوب نیست و آن‌ها شرایط سختی را می‌گذرانند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کدمطلب:97041307634، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین