پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
در ایران یکی از مهم‌ترین مناطق کرمانج‌نشین، شمال خراسان است که تعدادی از آنها در دوره‌های متفاوت تاریخی و به‌ دنبال برخی تصمیم‌گیری‌ها و ضرورت‌های سیاسی در بسیاری از نقاط کشور پراکنده شده‌اند. منطقه‌ی خلخال نیز بنا‏ به ‌دلایلی پذیرای گروهی از این کردها شده است. قومی که در منطقه ،به کرد کرمانج معروف هستند که از حدود 250 سال پیش از شمال خراسان به خلخال کوچانده شده اند. حضور کردها در منطقه خلخال از زمان نادرشاه افشار آغاز شد.

شعارسال: پراکندگی کرمانج ها در نقاط مختلف ایران یک سنت سیاسی در شیوه کشورداری به شمار می رود از جمله در نواحی استان اردبیل در شهرستان خلخال که در حدود 20 روستا کرمانج وجود دارد که روستای کلستان یک از آنهاست.مهمترین محدوده عشایر کردنشین کرمانج در حال حاضر در شمال خلخال قراردارد.

این گزارش به تصاویر ییلاق اهالی روستای کلستان از توابع لنبر شهرستان خلخال استان اردبیل اختصاص دارد که از 15 خرداد تا 15 شهریور درارتفاعات خلخال ساکن می شوند. در سالهای گذشته تعداد خانوارهایی که تابستان خود را در ییلاق می گذراندند بیشتر بود که به دلیل مشکلات فراوان و مهاجرت به ویژه جوانان از تعداد انها کاسته شد.اهالی این روستا مشکلاتی از قبیل راه نامناسب و ناهموار ، نبود لوله کشی آب و نداشتن سرویس بهداشتی و نداشتن اجازه ساخت و ساز دارند. هر ساله ادوات و وسایل زیادی را برای ساخت چادر به ارتفاعات می برند و وقت، انرژی و هزینه زیادی را صرف آماده سازی چادر برای سکونت سه ماه می کنند.

زندگی در کوهستان از یک سو و به سر بردن در دشتهای آزاد و پهناور از سوی دیگر عشایر را مردمانی دلیر و سلحشور بار آورده و روحیه سخاوت و جوانمردی به آنان بخشیده است.

آرامش و ساده زیستی در زندگی مردم موج می زند مهم ترین منابع درآمد روستائیان و عشایر در طبیعت است.

































سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4شهریور 97، کدمطلب: 4384540،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین