پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
اگر قصد دارید از نزدیک کوچ عشایر را ببینید، تقریبا سه ماه فرصت دارید. از نخستین روزهای اردیبهشت‌ماه بیش از 550 هزار رأس دام توسط عشایر استان تهران به سمت ییلاق کوچ خواهند کرد.

شعار سال: تقریبا 20مسیر حرکت عشایر در اطراف تهران وجود دارد که برای دو هزار و 597خانوار عشایری استان تهران درنظر گرفته شده‌است. البته براساس آمار سازمان عشایری استان تهران حدود 600خانوار از عشایر استان تهران، عشایر مهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان هستند. یکی از مهم‌ترین مقاصد کوچ ییلاقی عشایر استان تهران، منطقه لار است؛ جایی در شمال شرق استان تهران و در نزدیکی دامنه کوه سرافراز دماوند.

جالب است بدانید که 80خانوار از عشایر استان تهران، تهرانی هستند و مابقی عشایر شهرهای دیگر. جمعیت کل عشایر تهران هم بالغ بر 14هزار نفر است که حدود 550هزار رأس دام را در اختیار دارند و بخشی از نیاز استان تهران به مواد پروتئینی را تأمین می‌کنند. هر ساله فصل اردیبهشت‌ماه کوچ بهاره عشایر شروع می‌شود و تا 15خرداد‌ماه ادامه دارد.

بیش از 20مسیر رفت و برگشت برای عشایر در حوالی تهران وجود دارد. سه مسیر مهم عشایری در تهران از شمال شهرستان پردیس می‌گذرد که به دشت لار می‌رسد. این سه مسیر از پرترددترین مسیرهای کوچ عشایر است. در کنار آن سه مسیر نیز از گرمدره بین تهران- کرج عبور می‌کند. این سه مسیر هم به دشت طالقان ختم می‌شود و مسیری پرتردد برای عشایر است. اگر می‌خواهید عشایر را از نزدیک ببیند، اردیبهشت‌ماه در حوالی این دو مسیر پرسه بزنید تا کوچ واقعی عشایر هم استانی خود را ببینید.

مردمانی که نجیب هستند و تنها مردمان مولد در این روزگار مصرف‌گرایی.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 3 بهمن 96، کد مطلب: -، www. newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین