پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
مديرکل امور عشاير استان چهارمحال و بختياري از ممنوعيت کوچ زودهنگام عشاير به مراتع استان خبر داد و گفت: عشاير درصورت کوچ زودتر از موعد مقرر به مراتع چهارمحال و بختياري جريمه مي شوند.

شعار سال: يحيي حسين پور، مديرکل امور عشاير استان اظهار کرد: کوچ پيش از موعد عشاير به چهارمحال و بختياري ممنوع است.

وي گفت: زمان ورود عشاير به استان 20 ارديبهشت اعلام شده است و عشاير درصورت کوچ زودتر از موعد مقرر به مراتع چهارمحال و بختياري جريمه مي شوند.

يحيي حسين پور افزود: بيشترين جمعيت عشايري از استان هاي خوزستان و اصفهان به چهارمحال و بختياري کوچ مي کنند و با توجه به وضع نامناسب مراتع استان به عشاير توصيه مي شود، تقويم کوچ را رعايت کنند.

وي اضافه کرد: احتياجات مورد نياز عشاير قبل از ورود به چهارمحال و بختياري در اختيار آنها قرار مي گيرد.

مديرکل امور عشاير بيان داشت: تعداد عشايرکوچ نشين چهارمحال و بختياري بيش از 126 هزار نفر و اين استان از نظرجمعيت دومين استان عشايرنشين کشور است.

حسين پور با بيان اينکه کوچ عشاير و ورود دام به مراتع چهارمحال و بختياري از ۲۰ ارديبهشت‌ماه ۹۶ امکان‌پذير خواهد بود، از عشاير خواست از کوچ زود هنگام به مراتع اين استان خودداري کنند.

وي گفت: اگر دامداران قبل از ۲۰ ارديبهشت وارد مراتع استان شوند پس از صدور دو نوبت اخطاريه، در نوبت سوم پروانه چراي دام آنها باطل مي شود که در اين صورت، دامدار متخلف قادر به ادامه شغل خود نخواهد بود.

مهندس حسين پور افزود: نيروهاي يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري در ۵ گلوگاه ثابت در شهرستان‌هاي اردل، لردگان و کوهرنگ مستقر و ۹ اکيپ سيار نيز در شهرستان‌هاي مذکور به منظور جلوگيري از چراي زود هنگام دام توسط بهره برداران روستايي و عشاير در سطح مراتع فعال هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی هفت چشمه، تاریخ 2 فروردین 96، کد مطلب: 171701: www.haftcheshme.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
کوچ هم باید اجازه بگیریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین