پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
معاون توسعه و عمران امور عشایر خراسان شمالی گفت: با آغاز کوچ بهاره عشایر استان و بازگشت آنان به ییلاقات، تیغ‌زنی و مرمت ایل راه‌های عشایری آغاز و تا پایان خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

شعار سالرضا قربانی با اشاره به یک هزار و دویست کیلومتر ایل راه عشایری در خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون با صرف چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، یک هزار کیلومتر از این ایل راه‌ها برای تردد عشایر در مسیرهای کوچ مرمت و تیغ‌زنی شده که مابقی آن نیز در حال انجام و به‌زودی پایان می‌رسد.

قربانی با اشاره به تصرف بخش‌هایی از ایل راه‌های عشایری توسط روستاییان و یا توسعه زمین‌های کشاورزی به عناوین گوناگون و نبود مسیر مناسب تردد افزود: عشایر خراسان شمالی به‌ناچار از ایل راه‌های موجود تردد می‌کنند که بخش قابل‌توجه کوچ آنان از جاده‌های مواصلاتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سه ایل راه اصلی شمالی، میانی و جنوبی در استان برای تردد عشایر استان‌های گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی از مناطق قشلاقی مراوه‌تپه گلستان تا مناطق ییلاقی استان وجود دارد که سالانه ۶ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و تیغ‌زنی آن‌ها موردنیاز است.

خراسان شمالی بیش از پنج هزار خانوار عشایری دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 9 خرداد 96، کدمطلب:3992096، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
یعنی 15 روز دیگه تموم می شه؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین