پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
33پنل خورشیدی با همکاری اداره های امور عشایری و برق بیله سوار مغان به عشایر و ساکنان قشلاقات کوچ نشین این شهرستان واگذار شد.

شعار سال: ساسان محمودی رئیس امور عشایری شهرستان بیله سوار روز چهارشنبه گفت: هزینه پنل خورشیدی در هر یک از چادرها و آلاچیق های عشایری هشت میلیون ریال است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت برق و امور عشایر استان 85 درصد از این هزینه توسط دولت و 15 درصد نیز به عنوان خودیاری توسط متقاضیان عشایر تامین می شود.
وی با بیان اینکه قشر عشایر با تولید خود پشتوانه مهمی برای تحقق آرمان‌های جامعه هستند، گفت: انرژی خورشیدی قابل حمل برای عشایری که از نعمت برق محروم هستند، واگذار می شود و اولویت نخست با آن دسته از عشایر است که فاقد برق در محل اسکان خود هستند.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از 80پنل خورشیدی در بین عشایر شهرستان توزیع شود افزود: طی یکماه آینده پنل های خورشیدی به متقاضیان واگذار می شود و از این طریق می توانیم آسایش هر چه بیشتر را برای این قشر تولیدکننده و تلاشگر فراهم آوریم.
محمودی افزود: علاوه بر ارائه این پنل ها به متقاضیان اولویت دار در شهرستان، با حضور متخصصان فنی ، نحوه استفاده از پنل خورشیدی به عشایر متقاضی نیز آموزش داده شد.
258
قشلاق عشایری در شهرستان بیله سوار وجود دارد که سه هزار و 500 خانوار عشایری با جمعیت 15 هزار نفری را زیرپوشش قرار می دهد.
39
درصد عشایر استان در شهرستان بیله سوار در شمال اردبیل ساکن و مشغول فعالیت هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار 3 خرداد 96، کد مطلب: 82543304: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
پنل های خورشیدی از ضروریات زندگی عشایر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین