پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
محمد رضا صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرمانداری اسفراین طی مدت هشت ماه به صورت سرپرستی اداره می‌شد، افزود: طی این مدت چندین گزینه به وزارت کشور معرفی شد و از میان آن ها باید یک نفر به تایید می رسید.
شعارسال: وی با بیان اینکه اگر این تحولات بر اساس نگاه انتخاباتی انجام می شد باید زودتر صورت می گرفت، ادامه داد: این جابجایی ها بر اساس جوان گرایی، استفاده از تجربه و نگاه تبدیل به احسن صورت گرفته است. هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم تغییرات بر اساس نگاه های غیر انتخاباتی است.

وی با اشاره به اینکه قصد جابجایی فرمانداری شیروان را نیز داریم، تصریح کرد: یکی از گزینه‌های مورد توجه شهردار این شهر است.

صالحی در پاسخ به این سوال که اداره کل راه و شهرسازی چندین ماه است که با سرپرستی اداره می‌شود؟ بیان کرد: تاکنون برای مدیریت این اداره کل چندین گزینه به ما معرفی شده است اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم در حال حاضر حکم سرپرستی را دوباره تمدید کنیم. به دنبال آن هستیم تا برای این اداره کل یک مدیر قوی انتخاب کنیم.

صالحی در خصوص شرکت هواپیمایی اترک نیز توضیح داد: پایه پرواز شرکت هواپیمایی اترک از خراسان شمالی است و باید به این استان خدمات رسانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای اعطای تسهیلات به این شرکت هواپیمایی برای خرید هواپیمای کوچک وجود ندارد، گفت: اما باید این شرکت نیز در بانک مربوطه سپرده گذاری کند و وثایق لازم را ارائه دهد، اما به نظر می‌رسد که این شرکت تمایلی برای ارائه خدمات در این استان ندارد و اگر بیشتر از آن تعلل کند از طریق قانون وارد خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختصاص زمین علی آباد در بجنورد برای ساخت پیست سوارکاری، افزود: مشکل حل شده و این زمین در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان نسبت به سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 اظهار کرد: خراسان شمالی استانی مهاجر فرست است و نرخ رشد آن نسبت به میانگین کشوری پایین تر است بطوریکه تا آخرین سرشماری جمعیت استان 893 هزار و 204 نفر بوده که سهم جمعیت استان نسبت به کشور 1.8 درصد بوده است. میانگین سنی جمعیت کشور 30 سال است و این رقم در این استان 28 سال بوده است.

وی افزود: میزان باسوادی کشور را 87.6 درصد بیان کرد این درحالیست که این رقم در این استان 83.3 درصد بوده است و از سوی دیگر سهم خراسان شمالی از مهاجرت در سال 90 ، 1.5 درصد بوده این درحالیست که در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری به 1.1 درصد رسیده است. ناگزیر هستیم تا جمعیت استان را تثیبت و مهاجرپذیر کنیم و این امر با معرفی خراسان شمالی، ایجاد اشتغال پایدار، آوردن سرمایه گذار و توسعه ظرفیت ها در نقدها و مخالفت عملی خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه طی سال جاری این استان توانست مجوزهای خوبی برای امر سرمایه گذاری دریافت کند، توضیح داد: مجوزهای صادر شده برای سرمایه گذاری خارجی در سطح کشور 11 میلیارد دلار بوده که از این مقدار سه میلیارد و 367 میلیون دلار متعلق به خراسان شمالی است.

وی گفت: پروژه هایی خوبی از ابتدای سال جاری تا دهه فجر امسال افتتاح شد که از جمله این پروژه ها سد غلامان بوده است.

وی افزود: طی روز گذشته نیز مرکز تشخیص و درمان سرطان، مرکز جراحی محدود جواد الائمه(ع) و طرح توسعه بیمارستان بنت الهدی بجنورد افتتاح شد و در آینده خیلی نزیدک نیز دو بیمارستان شیروان و بجنورد نیز افتتاح می شود و دستور ارتقای بیمارستان گرمه نیز به 64 تخت خواب اخذ شده است.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه ریزی به این استان و اخذ مجوز در خصوص اختصاص اعتبار 100 درصدی و به صورت آنی به پروژه بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، بیان کرد: این اعتبار به صورت کامل جذب شده است و بالغ بر 50 کیلومتر نیز آماده است. طی هشت سال گذشته فقط 15 کیلومتر از این مسیر ساخته شده بود و با اختصاص اعتبارات لازم این پروژه طی سال آینده به اتمام می رسد.

وی درباره فرودگاه بین المللی بجنورد نیز گفت: پروژه ساخت ترمینال فرودگاه به پایان رسیده و با سفر رئیس جمهور افتتاح می شود و اقدامات دیگری همچون طولانی کردن باند فرودگاه، روشنایی باند و خرید تجهیزات ناوبری نیز انجام شده است. همچنین با شرکت هواپیمایی کشور نیز مکاتبه ای انجام شده تا مشکل نشست و برخاست‌های هواپیماهای این فرودگاه را به صورت کارشناسی بررسی کند چراکه این فرودگاه در حال حاضر به لحاظ سوق الجیشی دچار مشکل است.

وی ادامه داد: استادیوم 15 هزار نفری 19 مهر نیز تکمیل و آماده شروع بکار است که فقط راه دسترسی آن با مساعد شدن هوا آسفالت و از سوی دیگر تجهیزات پیست تارتان نیز خریداری شده و باید دمای هوا به 12 درجه سانتی گراد برسد تا بتوان آن را نصب کرد.

استاندار با بیان اینکه در سال جاری یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده است، اظهار کرد: پنج هزار شغل جدید نیز طی سال جاری در استان ایجاد شده است.واحدهای تولیدی در بخش صنعت، معدن و تجارت از 318 واحد به 376 واحد رسیده و واحدهای راکد از 31 درصد به 23 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور طی سال جاری 12.4 درصد بوده این درحالیست که این رقم در استان 11.2 درصد بوده است و بیشترین سهم اشتغال در این استان مربوط به بخش کشاورزی با 41.6 درصد بوده است.

وی به اعتبارات سال 96 نیز اشاره کرد و گفت: 25.5 درصد اعتبارات هزینه‌ای و 14.8 درصد اعتبارات تملک و دارایی این استان در سال آینده افزایش یافته است.

استاندار درباره سفر هیات تجاری برخی از مسئولان و تجار این استان به دو کشور آلمان و فرانسه طی یک ماه گذشته اظهار کرد: هدف از این سفر فقط معرفی این استان بوده و ترغیب برخی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان بوده است و طی این سفر هیچ تفاهم نامه ای نوشته نشد اما برخی از اقدامات انجام شده در آنجا در حال عملیاتی شدن است. حتی اگر یک مورد از اقدامات انجام شده در این دو کشور عملیاتی نشود به معنای این نیست که از انجام سفرهای این چنینی چشم پوشی کنیم و در حقیقت در حال حاضر باید از فضای اختلافی که میان آمریکا و اروپا ایجاد شده بهترین و بیشترین بهره لازم را ببریم. بهتر است اصل سفر تایید شود چراکه با آمدن سرمایه گذاران اروپایی رونق و توسعه در این استان ایجاد خواهد شد. طی این سفر با اعضای شورای شهر فرانکفورت آلمان دیداری داشتیم و توانمندی های خراسان شمالی را معرفی کردیم. از برخی از کارخانه های کشور آلمان بازدید شد و با دکتر سمیعی جراح مغز و اعصاب نیز مذاکرات و گفت و گوهایی انجام شد.

وی افزود: در کشور فرانسه نیز از یک کارخانه بازیافت که در وسط شهر پاریس بود بازدید شد و از سوی دیگر توانمندی های خراسان شمالی در ایجاد نیروگاه های خورشیدی و بادی نیز به سرمایه گذاران معرفی شد. در حال حاضر یک هکتار زمین برای ایجاد پنل خورشیدی و زمینی نیز برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در بجنورد از سوی سرمایه گذاران این دو کشور تقاضا شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1395، کدخبر: 95122516577، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین