پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس (5 کیلوواتی) استان در طرح برکت آفتاب در شهرستان آبیک راه اندازی شد.

شعارسال: بهنام ملکی افزود: با اجرای طرح هایی چون برکت آفتاب که با حمایت های دولت و از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) دنبال می شود، وعده رئیس جمهوری برای توانمند سازی اقشار کم درآمد در حال محقق شدن است.

این مسئول اضافه کرد: اولین نیروگاه خورشیدی پنج کیلووات متصل به شبکه سراسری برق توسط متخصصان بومی استان قزوین در روستای ناصرآباد میرپنجی در شهرستان آبیک نصب و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این نیروگاه در راستای اجرای طرح برکت آفتاب بوده است،گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایجاد اشتغال و همچنین حمایت از مددجویان و بهره مندی از مزایای فراوان استفاده از برق خورشیدی، اجرای طرح برکت آفتاب را برای مددجویان روستایی تحت پوشش آغاز کرده است.

ملکی با بیان اینکه کار شناسائی یک هزار مددجوی روستایی در استان قزوین برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک متصل به شبکه در حال انجام است،ادامه داد: با اجرای این طرح ، ماهیانه هزینه ای در حدود هفت تا 9 و نیم میلیون ریال از سوی شرکت توزیع برق استان قزوین در قالب قرارداد خرید تضمینی 20 ساله انرژی تولید شده به حساب مددجویان واریز می سود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در پایان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح ضمن درآمد زایی و محرومیت زدایی در توانمند سازی اقشار ضعیف بسیار موثر خواهد بود.

طرح ایجاد نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس در استان قزوین با عنوان طرح برکت آفتاب با هدف کمک به اقشار کم درآمد و تولید انرژی پاک هرکدام با ظرفیت پنج کیلووات با مشارکت کمیته امداد امام (ره) از ابتدای امسال در حال اجرا است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4خرداد1396، کدخبر: 82544031: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
توسعه این طرح در نواحی روستایی کار پسندیده ای است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین