پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
ایجاد نیروگاه‌های کوچک و متوسط خورشیدی با استفاده از انرژی آفتاب از آنجا که با اقلیم بسیاری از استان‌های ما سازگار است، از سال گذشته مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی و حتی مشترکان خانگی قرار گرفته است.

شعار سال: ایجاد نیروگاه‌های کوچک و متوسط خورشیدی با استفاده از انرژی آفتاب از آنجا که با اقلیم بسیاری از استان‌های ما سازگار است، از سال گذشته مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی و حتی مشترکان خانگی قرار گرفته است.

براساس طرح جدید وزارت نیرو، مشترکان برق می‌توانند با احداث نیروگاه خورشیدی حتی روی بام خانه‌های خود، برق تولیدی از این نیروگاه‌ها را در بازه زمانی 20 ساله به صورت تضمینی به دولت بفروشند. در این میان بالا بودن روزهای آفتابی در استان یزد موجب شده سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای ساخت نیروگاه خورشیدی روانه این استان شوند. میانگین ساعت آفتابی سالانه در یزد سه‌هزار و 200 ساعت است به همین دلیل پتانسیل بالایی برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در این استان فراهم است.

«محمدحسن صباغ‌زادگان»، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: هم اکنون سرمایه‌‌گذارانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و یونان در حال ساخت نیروگاه خورشیدی هستند که ظرفیت این نیروگاه‌ها تا پایان سال به 70 مگاوات می‌رسد. وی افزود: برای کمک به پیک بار مصرف برق استان در تابستان سال 1397، ظرفیت چهار نیروگاه خورشیدی از این تعداد با 33.5 مگاوات وارد مدار شد.

وی این نیروگاه‌ها را شامل 10 مگاواتی نور اشکذر، 10 مگاواتی پژواک اردکان، 10 مگاواتی غدیر مهریز و 3.5 مگاوات مکسان دهشیر تفت اعلام کرد. به گفته صباغ‌زادگان، مجوز ساخت نیروگاه‌های خورشیدی را سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) برای تمام ظرفیت‌های متصل به شبکه توزیع (زیر هفت مگاوات) برق و شبکه فوق توزیع و انتقال (بالای هفت مگاوات) صادر می‌کند.

این مسئول صنعت برق یزد بیان کرد: تاکنون 20 سرمایه‌گذار در این استان برای فروش تضمینی 20 ساله با مجموع 200 مگاوات با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، قراردارد منعقد کردند که این نیروگاه‌ها در مرحله ساخت هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 5 خرداد 97 ، کد مطلب: 468540، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین