پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۸۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
شرکت ساگا Saga نروژ در هفدهم ماه اکتبر قراردادی به مبلغ دو میلیارد و نهصد میلیون دلار برای ایجاد یک نیروگاه برق خورشیدی با ایران امضاء کرد.

شعارسال پایگاه اینترنتی فوربس نوشت: شرکت های اروپایی به دنبال سرمایه گذاری در طرح های مربوط به انرژی های تجدیدپذیر در ایران هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی فوربس، منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) از لحاظ انرژی های تجدیدپذیر بسیار مستعد است. در این بین، ایران پیشرفته ترین کشور در توسعه انرژی های توسعه پذیر است و این بیشتر به خاطر سرمایه گذاری کشور در طرحهای نیروگاههای آبی است. در این اواخر مقامات ایران گام های بزرگی در رابطه با استقاده از انرژی خورشیدی و باد برداشته اند.طرح های جدیدی هم در ماههای اخیر رونمایی شده اند.

در آخرین طرح رونمایی شده شرکت ساگا Saga نروژ در هفدهم ماه اکتبر قراردادی به مبلغ دو میلیارد و نهصد میلیارد دلار برای ایجاد یک نیروگاه برق خورشیدی با ایران امضاء کرد. قرار است که این نیروگاه در مدت زمان پنج سال به بهره برداری برسد.این طرح یکی از طرح های بیشماری است که بسیاری از شرکت های اروپایی در آنها در ایران سرمایه گذاری کرده اند.

در این حال یکی دیگر از شرکت های نروژی با نام اسکاتک سولارScatec Solar قصد دارد که یک نیروگاه خورشیدی را در ایران احداث کند.ارزش قرار داد این نیروگاه یکصد و ده مگاواتی،یکصد و سی و دو میلیون دلار است.هاشم اورائی رئیس موسسه انرژی های بادی ایران هم اخیرا اعلام کرد که شرکت های دانمارکی آماده اند که یک میلیارد دلار در بخش انرژی های تجدید پذیر در ایران سرمایه گذاری کنند.

این تنها شرکت های منطقه اسکاندیناوی نیستند که خواهان سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر در ایران هستند.در بیستم ماه سپتامبر شرکت کوئرسوس Quercus انگلیس اعلام کرد که در نظر دارد که یک نیروگاه خورشیدی ششصد مگاواتی را در ایران به ارزش پانصد میلیون یورو احداث کند.

رسانه های محلی در کشورهای آلمان و ایتالیا هم از تلاش شرکت سولارواتSolarwatt آلمان و فینگری Finergy ایتالیا برای ورود به طرح های انرژی های تجدیدپذیر ایران خبر داده اند.در ماه ژوئن نمایندگان هفت شرکت آلمانی از استان خراسان شمالی در ایران بازدید کردند و مکان های مناسب برای ایجاد نیروگاههای بادی و خورشیدی در این استان را بررسی کردند.

برخی از طرح های کوچک در بخش انرژی های تجدید پذیر در آستانه تکمیل هستند.در اواخر ماه ژوئیه طرح نیروگاه خورشیدی بیست مگاواتی مکران در استان کرمان به پایان رسید.این طرح را شرکت های آدورAdore آلمان و شرکت دوریونDurion سوئیس به طور مشترک اجرا کردند.قرار است که در آینده این دو شرکت یک نیروگاه خورشیدی صد مگاواتی دیگر را احداث کنند.در ماه آوریل شرکت غدیر ایران و شرکت یونانی متکا Metka اعلام کردند که کار احداث یک نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی را در نزدیکی اصفهان به پایان رسانده اند.در ماه فوریه هم یک نیروگاه چهارده مگاواتی دیگر درهمدان در غرب ایران به بهره برداری رسید.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما ، تاریخ انتشار: 5 آبان 96، کد خبر : 1870165،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین