پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
استاندار خراسان شمالی گفت: برای احداث ۶ مزرعه انرژی خورشیدی در استان آماده همکاری مشترک با سرمایه‌گذاری هستیم و توسعه صنایع بزرگ استان و صنایع پایین‌دستی آن‌ها در کنار توسعه معادن و سایت‌های گردشگری از دیگر موضوعات مورد تأکید در سفر هیئت آلمانی بود.

شعار سال: محمدرضا صالحی در جلسه مشترک هیئت سرمایه‌گذاری و تجاری آلمانی با تجار و بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: ما از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کنیم و از شما برای توسعه بازاریابی وبازارسازی محصولات تولیدی کشور ایران و استان خراسان شمالی مساعدت می‌خواهیم.

صالحی بابیان اینکه ما برای نخستین بار سال گذشته توانستیم طراز بازرگانی را در کشور مثبت کنیم، افزود: از سرمایه‌گذاری خارجی درزمینهٔ‌های مختلف استقبال می‌کنیم و ما درزمینهٔ‌های مختلف بازاریابی و بازار سازی نیاز به کمک سرمایه‌گذاران نیاز داریم.

وی با بیا اینکه در بخش‌های مختلف به توافقات کلی رسیده‌ایم و امیدواریم شاهد انعقاد قرارداد در حوزه‌های مختلف باشیم، تصریح کرد: ما آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستیم و درزمینهٔ واگذاری زمین در استان هیچ محدودیتی نداریم.

استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه در بخش کشاورزی خرید و بازرگانی محصولات کشاورزی ازجمله پیاز، سیب، سیب‌زمینی و گوشت قرمز دارای پتانسیل خوبی در استان هستیم، افزود: درزمینهٔ احداث مزارع کشت زیتون و زعفران به مبانی دانش‌بنیان نیاز داریم.

صالحی افزود: همچنین در احداث کارخانه اسانس گیری، صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی احداث کارخانه ساخت ادوات کشاورزی که امیدواریم به‌زودی اجرا خواهد شد که نیازمند کمک سرمایه‌گذاری هستیم.

وی تصریح کرد: اسب اصیل ترکمن از اولویت ما است و تولیدات دامی تولیدات باغی و گیاهان دارویی و محصولات پاک ظرفیت خوبی برای صادرات و سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی گفت: در بخش انرژی‌های بادی و خورشیدی توافق اولیه برای احداث حداقل 6 مزرعه خورشیدی به‌زودی در استان شاهد باشیم و نیز اکنون تفاهم‌نامه 9 ماده‌ای همکاری مشترک اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی و هیئت سرمایه‌گذاری و تجاری آلمانی به‌منظور ایجاد شرکت مشترک در ایران و آلمان بسته‌شده است.

صالحی افزود: در بخش صنعت و معدن باوجود صنایع آلومینا و پتروشیمی و فولاد وجود دارد که برای توسعه و ایجاد صنایع پایین‌دستی نیاز به همکاری داریم.

وی اظهار داشت: درزمینهٔ احداث کارخانه ماشین‌های برقی کوچک، در خصوص سرمایه‌گذاری معادن مورد استقبال ما است و توسعه صنایع فرآوری مواد معدنی و احداث کارخانه کاشی که توافقات اولیه انجام‌شده است و امیدواریم به‌زودی شاهد احداث این کارخانه در استان باشیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: در بخش فاینانس و سرمایه‌گذاری برای تکمیل راه‌آهن اسفراین، بجنورد و شیروان و نیز راه‌آهن گرگان، بجنورد مشهد نیاز به همکاری داریم.

رئیس هیئت آلمانی نیز در جلسه جمع‌بندی با حضور استاندار خراسان شمالی با اظهار امیدواری برای آغاز پروژه‌های موردنظر به‌منظور احداث نیروگاه‌های خورشیدی و شروع فعالیت‌ها در مناطق هدف شاهد شروع پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه 9 ماده‌ای همکاری مشترک اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی و هیئت سرمایه‌گذاری و تجاری آلمانی با حضور مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی مبادله شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396، کد مطلب: 1436077:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین