پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
نخستین مرکز مدیریت سرمایه گذاری و توسعه مناطق انرژی های تجدیدپذیر کشور در محل نمایشگاه دائمی سیر تحولات صنعت برق کرمان افتتاح شد.

شعارسال: این آیین روز پنجشنبه با حضور استاندار کرمان، مشاور عالی استاندار، جمعی از مسئولان استان و هیئت سرمایه گذاری اسپانیایی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در این آیین گفت: تولید برق در کرمان 85 سال سابقه دارد و اولین ساختمان کارخانه تولید برق در استان کرمان مدت ها به صورت مخروبه بود که اکنون به موزه برق تبدیل شده است.

محمود شهبا با بیان اینکه انرژی برق یکی از زیرساخت های مهم برای توسعه است افزود: مستند سازی در پیشینه صنعت برق را آغاز کردیم و همچنین با انجام مصاحبه با 70 نفر از پرسنل قدیمی حوزه برق کرمان تاریخ شفاهی برق استان را نیز مستند سازی کنیم.

وی تصریح کرد: براساس توانمندی که استان کرمان در انرژی های تجدیدپذیر دارد به این نتیجه رسیدیم که برای نخستین بار در کشور منطقه انرژی های تجدیدپذیر را در استان کرمان ایجاد کنیم و تفاهمنامه ای سال گذشته در این خصوص امضا شد و امروز زمین آماده واگذاری به سرمایه گذاران برای توسعه انرژی های تجدید پذیر را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب استان کرمان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، در توسعه سرمایه گذاری های خارجی اقدامات خوبی انجام داده ایم.

وی گفت: اگر به دنبال گسترش و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در استان هستیم باید توسعه صنایع وابسته به انرژی های تجدید پذیر در داخل کشور و استان آغاز شود.

شهبا با تاکید بر اینکه از شرکت های دانش بنیان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر حمایت می شود افزود: روند کار سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر تحت کنترل قرار خواهد گرفت و سرمایه گذاران باید در برنامه زمان بندی اقدامات خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت 20 مگاوات در آینده ای نزدیک در منطقه ماهان کرمان افتتاح خواهد شد.

نخستین کارخانه برق کرمان 85 سال قبل توسط ابوالقاسم هرندی از تجار صاحب نام کرمان تاسیس و پس از بازسازی در سال 1394 به موزه برق کرمان تبدیل شد.

استان کرمان به دلیل تابش خورشید در بیش از 300 روز سال، فضای طبیعی بی ‌نظیر برای تولید انرژی تجدیدپذیر و پاک دارد و همچنین زیرساخت‌ های قابل قبول در مرکز ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور قرار گرفته است.

با هدایت و حمایت دولت یازدهم در تسهیل سرمایه گذاری منطقه ای، استان کرمان در بخش سرمایه گذاری انرژی پاک در کشور رتبه ممتازی را به دست آورده است.

همچنین در این آیین از صنایع برتر همکار با صنعت برق در سال 95 از سوی استاندار کرمان تجلیل شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4خرداد1396، کدخبر: 82544448: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
طرح خوبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین