پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
وزیر نیرو از احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۶ خبر داد و گفت: در صورت تصویب لایحه پیشنهادی بودجه ۹۶ در مجلس، احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال آینده وجود دارد.

شعارسال: حمید چیت چیان امروز در نشستی خبری با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت آب و برق نداریم، گفت: در صورت موافقت مجلس و شورای نگهبان با لایحه پیشنهادی بودجه ۹۶، احتمال افزایش قیمت آب و برق در سال آینده وجود دارد که در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر نیرو با تشریح جزئیات بهره برداری از ۱۵ پروژه ساخت سد و نیروگاه برق، اعلام کرد: بهمن ماه امسال، عملیات اجرایی پنج نیروگاه جدید برق هم آغاز می‌شود.

چیت‌چیان در ادامه درباره افتتاح و بهره برداری از طرح های جدید آب و برق در ایام دهه فجر، توضیح داد: هزینه سرمایه گذاری طرح‌هایی که در بخش آب و برق کلنگ زنی خواهند شد، حدود ۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون یورو و ۵۰۸ میلیارد تومان است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه مجموع طرح‌های وزارت نیرو که در این ایام به بهره برداری می‌رسند، ۵ هزار و ۳۱۴ طرح است که ۴ هزار و ۸۶۰ طرح در بخش برق و ۴۵۴ طرح نیز در بخش آب خواهند بود، تصریح کرد: در ایام دهه فجر، ۹ برنامه آبگیری سدهای جدید که کار احداث آن‌ها به پایان رسیده را با حجم ۷۴۲ میلیون متر مکعب و یک میلیارد و ۱۸۶ میلیون متر مکعب حجم تنظیمی، در برنامه خود داریم.

این عضو کابینه یازدهم با اشاره به اینکه ۱۵۰ مگاوات نیروگاه برقابی نیز در این سدها احداث شده است، بیان کرد: به جز این‌ها، ۳ سد در استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و مرکزی نیز که آبگیری آن‌ها به اتمام رسیده، به بهره برداری می‌رسند.

این مقام مسئول، ادامه داد: علاوه بر این ۱۲ شبکه آبیاری و زهکشی با مساحت ۵۶ هزار و ۶۱۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۸۲۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و دو شبکه آبیاری و زهکشی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این ایام، ۲۱ طرح آبرسانی نیز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ظرفیت تأمین آب این طرح‌ها، ۴ هزارو ۲۴۹ لیتر بر ثانیه خواهد بود.

چیت‌چیان یادآور شد: برای این ۲۱ طرح آبرسانی، ۲۷.۵ کیلومتر تونل و ۴۵۷.۳ کیلومتر خط انتقال اجرا، ۱۴۰ حلقه چاه حفر و ۶ ایستگاه پمپاژ نیز احداث شده و تعداد قابل توجهی تصفیه خانه به همراه این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای این طرح‌ها، ۸۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است، یادآور شد: در شرایط فعلی، ۳۹۱ مجتمع آبرسانی که ۱۳۷۵ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد، به بهره برداری می‌رسد، این در حالی است که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این ایام، ۲۲ طرح فاضلاب نیز به بهره برداری خواهند رسید، گفت: در مجموع برای این ۲۲ طرح، ۹۹۱ میلیارد تومان در خطوط انتقال و شبکه جمع آوری و ۱۱۳ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه ها هزینه شده است.

چیت چیان با اعلام اینکه در ایام الله دهه فجر پنج دستگاه پست ۴۰۰ کیلوولت، ۱۶ دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت، ۵۲ دستگاه پست ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت به بهره برداری خواهند رسید، گفت: ۲۷ خط انتقال و فوق توزیع و بیش از ۴ هزارو ۱۹۰ شبکه توزیع برق نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۱۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی، ۳۰ مگاوات نیروگاه بادی و ۴ طرح بهره وری و بهینه سازی مصرف انرژی نیز مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: همچنین دو نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۶ مگاوات به همراه پروژه‌های برق رسانی ۵۲۵ روستا(که ۶۲ روستا جمعیت بیش از ۲۰ خانوار و ۴۶۳ روستای کمتر از ۲۰ خانوار دارند)، نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو تاکید کرد: امسال دیگر هیچ روستای بیش از ۱۰ خانوار بدون برق نخواهیم داشت و ۳۱ روستا نیز از انرژی‌های تجدید پذیر برق دار می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۹۲ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان، ۴۹۲ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان و ۴۹۲ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان با مجموع ظرفیت ۱۴۷۶ مگاوات به بهره برداری می‌رسند تصریح کرد: ۱۴۰۰ مگاوات نیروگاه بخاری هرمزگان، ۴۶۷ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی همدان، ۴۶۷ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، ۴۶۷ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز، ۴۶۷ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی بوئین زهرا و ۸۹۰ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد عملیات اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

چیت چیان با اشاره به اینکه در مجموع پروژه‌های برقی، ۸۵۵ میلیون یورو به اضافه ۳ هزار و ۲۳ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است، خاطرنشان کرد: برای طرح‌های آب و فاضلاب نیز ۵ هزار و ۲۸۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10بهمن1395، کدخبر: 3890464: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
جانم وزیر نیرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین