پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما، 14هزار خانوار عشایری به همراه یک میلیون و500 هزار راس دام کوچ پاییزه خود را به مناطق گرمسیری استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان آغاز کردند.

شعار سال : عشایر استان کرمانشاه در کوچ پائیزه مسافتی حدود 15 تا 700 کیلومتر را در مدت 45 روز طی می کنند تا به محل قشلاقی محل استقرار خود برسند.

وی با بیان اینکه کوچ عشایر استان به 2 صورت درون استانی و برون استانی انجام می شود، گفت: عمده عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و استانهای ایلام و خوزستان مستقر خواهند شد.

مدیر امور عشایر کرمانشاه، به نقش عشایر استان در تولید گوشت قرمز و سایر فرآورده های دامی اشاره کرد و اظهار داشت: عشایر استان سالانه با تولید بیش از10هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار و 500 تن شیر، 600 تن روغن حیوانی و افزون بر یک هزار و630 تن انواع الیاف دامی نقش بسزایی در تولید فرآورده های دامی و اقتصاد استان دارند.

آزادی با اشاره به خدمات رسانی به عشایر استان توسط مدیریت امورعشایر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با بکارگیری 33 دستگاه کامیون تانکردار روزانه بیش از هزار متر مکعب آب آشامیدنی سالم برای مصرف شرب خانوار و دام بین بیش از هفت هزار خانوارعشایر توزیع شده و در صورت تخصیص اعتبار مناسب کار آبرسانی سیار در مناطق گرمسیری محل استقرار عشایر تا پایان سالجاری نیز به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص راهگشایی، تعمیر و مرمت راه های عشایری عنوان کرد: به منظور دسترسی آسان عشایر به مراتع و اطراق گاههای خود در شش ماهه اول سال جاری بیش از200 کیلومتر راه و گذرگاه های عشایر تعمیر و مرمت شده است.

مدیر امورعشایر استان خاطرنشان کرد: اکنون اکیپ های راهگشایی در مناطق گرمسیری در حال تیغه زنی و مرمت راه های عشایری هستند تا امکان عبورعشایر و تردد کامیونهای خدمات رسانی فراهم شود.

آزادی افزود: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع و جنگلها و استفاده عشایر از سوخت پاک و سالم بااستفاده از پنج دستگاه خودرو گازرسان، گاز مایع بخشی از خانوارهای عشایری تامین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و500 تن جو میان عشایر متقاضی توزیع شده است عنوان کرد: در ماه های اخیر جو و کنسانتره دامی مورد نیاز عشایر توسط اتحادیه تعاونیهای عشایری و10 شرکت تعاونی خریداری و در انبارهای امورعشایر شهرستانها ذخیره شده است.

مدیرکل امور عشایر گفت: بیش از سه هزارعدد کارت تردد ویژه مناطق مرزی و برای عشایر متقاضی برگ تردد موقت حمل مایحتاج برای عشایر صادر شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 13 آبان 1394 کد مطلب: 81825378 (4968548) www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین