پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
در دیدار «حسن روحانی» و «ممنون حسین» روسای جمهور ایران و پاکستان بر افزایش روابط دو جانبه از جمله مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید شد.

شعارسال: «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز با «ممنون حسین» همتای پاکستانی خود در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف خواستار توسعه روابط دوجانبه از جمله مبارزه با تروریسم در منطقه شدند.

دو طرف در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه، افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی، همکاری های دفاعی و توسعه راههای مواصلاتی به توافق رسیدند.

روحانی در این دیدار گفت: هیچ گونه مانعی بر سر روابط دوستانه ایران و پاکستان وجود ندارد و مسایل منطقه ای از طریق مذاکرات قابل حل است.

وی در ادامه افزود: روابط دو کشور باید در تمام زمینه ها گسترش یابد. ظرفیتهای بسیاری برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه رئیس جمهوری ایران از مهمان نوازی گرم و صمیمانه دولت و ملت پاکستان سپاسگزاری کرد.

ممنون حسین در این دیدار با خرسندی از لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران گفت: روابط ایران و پاکستان باید بیش از پیش گسترش یابد. اسلام آباد در صدد است انرژی برق خود را از طریق ایران تامین کند.

وی در ادامه تصریح کرد: پاکستان خواستار روابط دوستانه با تمام کشورهای همسایه از جمله ایران و هند است. اسلام آباد و دهلی نو باید برای برقراری روابط دو جانبه مسئله کشمیر را از طریق مذاکرات حل و فصل نمایند. انجام مذاکرات صلح در افغانستان برای برقراری امنیت در منطقه لازم و ضروریست. امید می رود دور بعدی مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان بزودی آغاز شود.

لازم به ذکر است روحانی برای سفری دو روزه به اسلام آباد رفته است و با «نواز شریف» نخست وزیر «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه نخست وزیر و «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان دیدارهای جداگانه ای داشته است. ۶ سند همکاری نیز بین دو کشور به امضا رسیده است. این اولین سفر حسن روحانی به اسلام آباد است.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در ۲ سال اخیر دو بار به ایران سفر کرده است و با بوجود آمدن تنش بین ایران و عربستان سعودی پس از اعدام «شیخ نمر باقر النمر» روحانی مبارز عربستان سعودی، سران سیاسی اسلام آباد خواستار کاهش تنش بوجود آمده بین دو کشور اسلامی شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 07 فروردین 1395، کدمطلب: 3585560، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین