پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
رادیو پاکستان از توافق مقامات ارشد ایرانی برای تشکیل نیروی ویژه نظامی خبر داد.

شعار سال:رادیو پاکستان در گزارشی از توافق بین مقامات ارشد ایران و پاکستان به‌منظور ایجاد و راه اندازی نیروی ویژه نظامی خبر داد.

در گزارش رادیو پاکستان آمده است، «چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان در ملاقات با «عبد الرضا رحمانی فضلی» همتای ایرانی خود برای تشکیل نیروی نظامی ویژه بین دو کشور به توافق رسید.

بر اساس این گزارش وزیر کشور پاکستان در ادامه ملاقات خود با وزیر کشور ایران برای تبادل اطلاعات محرمانه، برقراری نظم و هماهنگی بیشتر برای کنترل امور مرزی،جلوگیری از فعالیت‌های غیر قانونی در دو طرف مرز مشترک و جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر به توافق رسیدند.

این گزارش می‌افزاید نیروهای نظامی ویژه توسط وزرای کشور پاکستان و ایران مدیریت خواهد شد.

تنش‌های مرزی قابل توجهی در مرزهای مشترک ایران و پاکستان وجود دارد و گروه‌های تندرو مستقر در پاکستان نیروهای امنیتی ایران را هدف می‌گیرند؛ از سوی دیگر رقابت عربستان و ایران در کنار این تنش‌ها به اختلافات فرقه‌ای دامن زده است.

در سال‌های اخیر نیز حمله‌های متعددی علیه اقلیت شیعه در پاکستان انجام شده که مسئولیت این حملات با گروه های شبه‌نظامی تندرو بوده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1395، کد مطلب: -:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین