پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
رئیس جمهور گفت: ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را برعهده می گیرد و مردم پاکستان مطمئن باشند که تهران همواره در زمینه نفت، گاز و برق از همه توان خود برای تامین خواست آنان، استفاده خواهد کرد.

شعارسال: حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در نشست مشترک اقتصادی بازرگانان ایران و پاکستان، تاکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران، تعامل سازنده با جهان وهمسایگان و از جمله پاکستان است.

روحانی در این نشست که روز شنبه با حضور نخست وزیر و مقامهای ارشد کابینه پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، اظهارداشت: ایران تامین امنیت انرژی پاکستان را برعهده می گیرد و مردم پاکستان مطمئن باشند که تهران به عنوان یک شریک راهبردی، همواره در زمینه نفت، گاز و برق از همه توان خود برای تامین خواست آنان، استفاده خواهد کرد.

رییس جمهور گفت: ما تاکنون به همه تعهداتمان برای انتقال برق و گاز به پاکستان عمل کرده ایم، خطوط لوله انتقال گاز را به مرزهای پاکستان رسانده ایم و برای گسترش و توسعه همکاری ها آماده ایم.

روحانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند در بخش گاز، برق و نفت و همچنین با ارائه خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در طرحهای توسعه زیر ساخت های اقتصادی از جمله راه آهن و سدسازی، شریکی مطمئن برای اسلام آباد باشد و به رشد اقتصادی پاکستان و رفاه مردم این کشور کمک کند.

رییس شورای اقتصاد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین آماده است تا حجم مبادلات تجاری با پاکستان را از یک میلیارد دلار به ۵ میلیارد دلار طی چند سال آینده افزایش دهد و البته نقش کارآفرینان و بخش های خصوصی و دولتی دو کشور در این راستا بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ایران در دوره پسابرجام و پساتحریم ها نقش خود را به عنوان اقتصاد نوظهور در منطقه ایفا می کند و در کنار همکاری های خود با جهان، اهمیت ویژه ای را برای روابط با همسایگان خود و از جمله پاکستان قائل است، گفت: شرایط منطقه ای اقتضا می کند که روابط اقتصادی تهران - اسلام آباد بیش از پیش گسترش و توسعه یابد و در این زمینه باید بخش های خصوصی را برای سرمایه گذاری، انتقال سرمایه و دانش و فناوری و بخش های دفاعی و امنیتی را نیز برای امنیت بیشتر مرزهای مشترک و منطقه تشویق کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه همانطور که مردم پاکستان به سعدی و حافظ افتخار می کنند ما نیز به اقبال لاهوری افتخار می کنیم، گفت: دولت و ملت ایران، عظمت دولت و ملت پاکستان را عظمت خود و قدرت ارتش پاکستان در برابر تروریسم را قدرت خود تلقی می کنند.

رییس جمهور با اشاره به مشترکات فراوان فرهنگی، تاریخی و دینی ایران و پاکستان، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران امنیت و توسعه اقتصادی پاکستان را امنیت و توسعه اقتصادی خود می ماند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید امنیت و تجارت در مرزهای رسمی و طولانی دو کشور افزایش یابد، اظهارداشت: ایران و پاکستان باید همکاری های تجاری و بانکی خود را گسترش دهند، تجارت ترجیحی را مدنظر قرار دهند و شرایط را برای تجارت آزاد میان دو کشور فراهم کنند.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه به ارتباط دوسویه امنیت و توسعه و ضرورت نگاه منطقه ای و جهانی به مقوله توسعه پرداخت و گفت: ارتباط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان که اقتصادهای آنها می توانند مکمل یکدیگر باشند، زمینه گسترش واقعی روابط را فراهم می آورد.

رییس جمهور توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاری ها، بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت های یکدیگر را از جمله عوامل رشد پایدار برای هر دو کشور برشمرد و با تاکید بر اینکه تنوع در منابع تولید، لازمه رشد پایدار است، گفت: تنوع منابع تولید به معنای بالابردن درجه مقاومت اقتصادی یک کشور است که ما به آن اقتصاد مقاومتی می گوییم و جمهوری اسلامی ایران به دلیل همین تنوع در منابع تولید موفق شد در برابر تحریمها و کاهش شدید بهای نفت، مقاومت کند.

روحانی افزود: اگر برای اداره کشور، تنها به درآمدهای نفتی متکی بودیم در دو سال اخیر و با کاهش درآمدهای نفتی ناچار می شدیم یا از ذخایر ارزی استفاده کنیم و یا اینکه ارزش پول ملی را کاهش دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 07 فروردین 1395، کدمطلب: 3585454 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین