پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
رئیس جمهور کشورمان در پایان امضای شش سند همکاری میان تهران – اسلام آباد تأکید کرد: دو کشور برای گسترش همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه اقتصادی مصمم هستند.

شعارسال: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان عصر جمعه با هدف گسترش همکاری‌‌های دوجانبه شش سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور اسلامی ایران و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان توسط مقام‌های ارشد دو کشور امضا شد.

سند همکاری‌ تجاری استراتژیک ۵ ساله، یادداشت‌های تفاهم میان اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی ایران و شورای روابط خارجی کراچی، بیمه مرکزی ایران و کمیسیون اوراق بهادار پاکستان، همکاری فرهنگی و آکادمیک میان آکادمی وزارت خارجه پاکستان و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه ایران و همکاری متقابل در زمینه بهداشتی و آموزشی میان دو کشور، شش سندی هستند که به امضای مقام‌های دو کشور رسید.

روحانی در پایان امضای شش سند همکاری میان تهران اسلام آباد تأکید کرد: دو کشور برای گسترش همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه اقتصادی مصمم هستند.

رییس‌ جمهور با قدردانی از میهمان‌نوازی دولت و ملت پاکستان به مذاکرات خود با نخست وزیر پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مذاکرات در زمینه مسایل اقتصادی و ظرفیت‌های توسعه آن از جمله در حوزه‌های انرژی، گاز و صادرات برق بحث و گفتگو شد.

وی راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری در سایه مقررات تسهیل کننده با هدف آماده کردن زمینه برای تجارت آزاد و ایجاد بازارچه‌های مرزی و تقویت روابط میان بنادر گوادر و چابهار را از دیگر موضوعات مورد گفتگو با نوازشریف برشمرد.

روحانی در ادامه به مشترکات فرهنگی دو ملت به عنوان عاملی مهم برای نزدیکی بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: توسعه روابط فرهنگی تهران - اسلام آباد همواره مورد تأکید بوده و هست.

رییس‌ جمهور حفظ امنیت پاکستان را امنیت ایران دانست و تصریح کرد: دو کشور برای مبارزه مشترک با تروریسم مصمم هستند.

روحانی ضرورت همکاری برای ایجاد و تقویت ثبات و امنیت منطقه را مورد تأکید دو کشور دانست و اظهار داشت: تهران و اسلام‌آباد بر این موضوع که مشکلات منطقه باید از طریق گفتگو و راه‌های سیاسی حل و فصل شوند اتفاق نظر دارند.

رییس‌ جمهوری در پایان روز پاکستان و نوروز را به دولت و ملت پاکستان تبریک گفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار، 7فروردین1395، کدخبر: 3585311: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین