پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۳۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی با بیان اینکه این صنعت سه سال افزایش قیمت نداشته است،گفت: تلاش می‌کنیم امسال افزایش قیمتی برای ماکارونی نداشته باشیم.

شعارسالقبل از آغاز ماه مبارک رمضان معاون وزیر جهادکشاورزی طی جلسه‌ای درخواست کرد تا ماکارونی را در سبد محصولات غذایی برای ماه مبارک رمضان قرار دهیم که انجمن و تولیدکنندگان همکاری کردند تا مصرف کنندگان در این ماه محصول را با قیمت ارزان‌تر تهیه کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی درباره مواد اولیه این صنعت افزود: در تهیه مواد اولیه ماکارونی به ویژه گندم و گندم دروم مشکل خاصی وجود ندارد و شرکت بازرگانی دولتی به عنوان متولی گندم در کشور این محصول را با قیمت نزدیک جهانی در اختیار این صنعت قرار داده و مشکلی از بابت وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ماکارونی امسال افزایش قیمت خواهد داشت یا خیر تصریح کرد: صنعت ماکارونی طی سه سال گذشته افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکرده است و در مقابل تمام افزایش هزینه‌ها مقاومت کرد و قیمت را افزایش نداد.

سلطانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امسال افزایش قیمت نداشته باشیم، ادامه داد: در ابتدای امسال طی جلسه‌ای که با معاون وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، اعلام کردیم که امسال هزینه دستمزد و سربار افزایش داشته اما، اگر گندم افزایش قیمت نداشته باشد انجمن تلاش خواهد کرد تا واحد‌های تولیدی افزایش قیمتی نداشته باشند و به جای افزایش قیمت به سمت بهروری بیشتر و کاهش هزینه‌ها بروند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر افزایش هزینه حمل بارگفت: اگر شرکت بازرگانی دولتی کمک کند و از نزدیکترین سیلو‌های نزدیک کارخانه‌ها، گندم را به آن‌ها تحویل دهد و افزایش هزینه حمل و نقل شامل این صنعت نشود، شاید با همکاری یکدیگر امسال هم افزایش قیمت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار تن ظرفیت تولید ماکارونی در کشور است خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت، قیمت و بسته بندی مناسب این محصول قابل رقابت با رقبای خارجی است.

سلطانی با اشاره به کشور‌های هدف صادراتی ماکارونی ایران گفت: ماکارون ایران به کشور‌های عراق، افغانستان، کشور‌های آفریقایی و س. آی اس و حتی برخی از محصولات به کشور ایتالیا نیز صادر می‌شود

                

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  میزان، تاریخ انتشار: 9خرداد 1397 ، کدخبر:  423283،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
واقعا امیدواریم که این تلاش ها به جاهای خوبی ختم شه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
امیدواریم قیمت های مواد غذایی دوباره افزایش پیدا نکند چرا که مردم آمادگی آن را ندارند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین