پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲
نماینده کویت در سازمان ملل متحد، رفتار رژیم اشغالگر قدس را عامل تنش های اخیر در این منطقه دانست و گفت: ما از حق فلسطینی ها در برابر ماشین نابودگر اسرائیل دفاع می کنیم.

شعارسال: منصور العتیبی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با درخواست آمریکا برای بررسی حملات متقابل مقاومت و رژیم صهیونیستی برگزار شد، افزود: فلسطینی ها حق دارند که از خود دفاع کنند.

وی با محکوم کردن حمله به غیرنظامیان از هر طرف که باشد، ادامه داد: خود اصل اشغال، خلاف تمامی اصول این شورا است و باید پایان یابد. این پذیرفتنی نیست که این شورا در مقابل ادامه اشغالگری اسرائیل ساکت بماند. اشغالگری در عین محکومیت ادامه پیدا کرده و این شورا هم بارها درخواست پایان آن را داده است.

نماینده کویت در سازمان ملل متحد ادامه داد: در عین محکومیت، اشغالگری به صورت سیستماتیک ادامه پیدا کرده است. یهودی سازی بیت المقدس به شدت پیگیری شده است و هر روز نیروی اشغالگر، مردم فلسطین را تحریک می کند.

العتیبی اضافه کرد: اسرائیل به هیچ یک از تعهدات خود و به ارزش های بین الملل احترام نگذاشته است و دو میلیون نفر را زیر محاصره غیر قانونی خود خرد کرده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل علیه معترضان از گلوله های جنگی استفاده کرده و ده ها نفر را کشته است، تاکید کرد: ما درباره حق آنها برای اعتراض به این شورا گزارش داده ایم. باید در مورد این حملات شورای امنیت تحقیق کند.

نماینده کویت تصریح کرد: این مردم فلسطین هستند که به حمایت احتیاج دارند نه اسرائیلی که با تجهیزات پیشرفته نظامی در مقیاس بالا به فلسطینی ها حمله می کند.

العتیبی با بیان اینکه عدالت روزی عینیت خواهد یافت، گفت: ما از حرکت به صلح حمایت می کنیم. این چیزی است که در اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد و خیلی کنفرانس های دیگر مطرح شده است و همگی از آن حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما باید خروج اسرائیل از تمامی سرزمین ها بر اساس مرزهای تعیین شده سازمان ملل باشد.

رژیم صهیونیستی از صبح روز سه شنبه در چندین نوبت مواضع نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه را هدف قرار داده است.

در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزات و حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، ده ها خمپاره و موشک به شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرده که بر اثر این حملات شماری از اشغالگران زخمی شده اند.

پیش تر حماس و جهاد اسلامی در بیانیه ای مشترک در واکنش به حملات سه شنبه مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی اعلام کردند: پاسخ بمباران را با بمباران و خون را با خون می دهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 10خرداد1397 ، کدخبر: 82930856: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین