پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رییس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه سال گذشته 10 هزار و 697 نفر زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند، گفت: بالغ بر 970 میلیارد تومان بدهی این افراد بوده است.

شعارسال: سید اسدالله جولایی شامگاه سه شنبه در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه استان البرز که در تالار هما فردیس برگزار شد، افزود: تلاش خود را در ستاد دیه بر اخذ گذشت شاکیان گذاشته ایم که از مبلغ 970 میلیارد تومان بدهی، 396 میلیارد تومان مشمول گذشت شاکیان قرار گرفت و بقیه نیز توسط خیرین تامین شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 13 هزار نفر زندانی واجد شرایط آزادی وجود داشته اند، تصریح کرد: از این رقم 10 هزار و 697 نفر آنها توسط ستاد دیه آزاد شده اند.

وی افزود: ستاد دیه کشور در سه دهه فعالیت خود بیش از 113 هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کرده است.

وی افزود: این افراد در پی وقوع حوادثی بدهکاران دیه در تصادفات رانندگی، کارگاهی، شبه غیر عمد، محکومین مالی پرونده های غیر کلاهبرداری همچون مهریه و نفقه بوده اند که با جمع آوری میزان بدهکاری توسط خیرین به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

رییس ستاد دیه کشور در ادامه با بیان اینکه تمام استان های کشور نمایندگی ستاد دیه دارند، تأکید کرد: رییس کل دادگستری، مدیر کل زندان ها و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در هر استان ارکان اصلی ستاد دیه هستند، همچنین چهار نفر از افراد معتمد در این ستاد حضور دارند.

جولایی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در ستاد دیه طبق دستورالعمل ها و قوانین انجام می شود، یادآور شد: ستاد دیه موظف است برای هر یک از محکومین تحقیقات لازم را انجام دهد، میزان نقدینگی فرد را مشخص کرده سپس با بررسی پرونده فرد و مراجعه به شکات در زمینه ورود به پرونده اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه حتی هموطنان محبوس در کشورهای دیگر را نیز آزاد کرده است، گفت: افرادی محبوس در زندان های عراق و ترکیه آزاد شدند و همچنین فردی ارمنی که در زندان اصفهان گرفتار شده بود، توسط ستاد دیه آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان زندان های کشور تعداد زندانیان مشمول طرح 18 هزار نفر است، تصریح کرد: 9 هزار نفر از این افرد تک جرمی بوده و واجدالشرایط هستند تا از درآمد گلریزان بهره مند شوند.

رییس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه از سال 78 اصلاح قانون رانندگان بدهکار آغاز شده است، اظهارداشت: پس از بررسی قانون بیمه اجباری شخص ثالث در مجلس شورای اسلامی، بررسی و کارشناسی و تصویب این مساله در سال 95 موجب شد راننده بدهکاری در زندان نمانند.

وی افزود: حدود 3 هزار نفر بدهکار مهریه در زندان ها هستند و گروه دیگر که در زندان ها حضور دارند، افرادی هستند بدون پشتوانه مالی که چک داده اند که میزان بدهی مجموع این افراد 2هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است.

جولایی از تلاش کمیسیون قضایی مجلس برای اصلاح قانون بدهکاری و چک خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم با تصویب اصلاح قانون چک دیگر زندانی بدهکار چک نداشته باشیم.

وی در خصوص اصلاح قانون مهریه نیز گفت: با بانوان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل 90 صحبت شده تا پس از به تصویب رسیدن اصلاح قانون چک، قانون مهریه اصلاح شود تا دیگر بدهکار مهریه در زندان ها نداشته باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 8خرداد1397 ، کدخبر: 712778: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
واقعا خدا خیر بده به باعث و بانی این ازادی ها
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین