پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۱۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
یک جرم‌شناس با اشاره به نوسات قیمت سکه در ماه‌های اخیر گفت: به دلیل آنکه بخشی از پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها، مرتبط با پرداخت مهریه از طریق سکه است، باید دستگاه قضایی قانون مهریه را اصلاح کند.
شعارسال: رضا قربانی در ارتباط با مشکلات اخیر پرونده‌های حقوقی پرداخت مهریه گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت سکه در بازار و ارتباطی که با پرداخت مهریه دارد مشکلات بسیاری گریبان‌گیر افراد مبتلابه قرار گرفته که ضرورت ورود دستگاه قضایی برای حل آن احساس می‌شود.

این جرم شناس در خصوص پرداخت مهریه با سکه از سوی زوج افزود: بر اساس ماده 3 قانون محکومیت مالی هر شخصی که توان پرداخت بدهی خود را ندارد، باید جلب شود و بر همین اساس با عدم توانایی در پرداخت مهریه حکم جلب زوج صادر می‌شود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه هم‌اکنون بالغ بر 3 هزار و 550 محکوم به پرداخت مهریه که نسبت به پرداخت آن اعسار دارند، در زندان به سر می‌برند، اظهار کرد: 3 برابر شدن قیمت سکه در روزهای اخبر علاوه بر آنکه زندان‌ها را شلوغ کرده است، تبعات اجتماعی و حقوقی بسیاری را برای خانواده‌ها ایجاد کرده که عدم تامین معاش و بی‌سرپرستی فرزندان بخشی از آن است.

قربانی افزود: زمانی که شخصی به دلیل اقساط در پرداخت مهریه به صورت ماهانه یک عدد سکه پرداخت می‌کرد و البته آن هم با شرایط اقتصادی سختی مواجه بود طبیعتا با سه برابر شدن قسمت سکه دیگر نمی‌تواند تعهد قانونی خود را انجام بدهد و بر اساس قانون حگم جلبش صادر می‌شود.

این جرم شناس به موضوع اطاله دادرسی در پرونده‌های مربوط به مهریه اشاره کرد و گفت: زمانی که محکوم به پرداخت مهریه به دلیل اعسار در پرداخت آن درخواست تقسیط داده و دادگاه هم در پرونده‌های مهریه رای به صدور حکمی می‌دهد سکه یک قیمت دارد و با توجه به زمان 6 ماهه برای دادگاه تجدیدنظر سکه با قیمت دیگری خرید و فروش می‌شود؛ همین عامل سبب اختلاف نظر دوباره در پرداخت قسطی مهریه شده و مشکلات بسیاری را بوجود خواهد آورد.

وی با اشاره به موضوع حضانت فرزندان توسط زوج پس از رای طلاق افزود: افزایش ناگهانی سکه به سه برابر قیمت و عدم توانایی زوج به پرداخت آن، علاوه بر مشکلاتی که ذکر شد باعث زندانی شدن فرد شده و اگر وی با استفاده از رای دادگاه حضانت و سرپرستی فرزندان خود را بر عهده داشته باشد موجب آوارگی فرزندان و تبعات ناشی از بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی خواهد شد که مشکلات بسیاری را در جامعه پدید می‌آورد.

قربانی به ضرورت اصلاح فوری قانون مهریه توسط دستگاه قضا به صورت فوق‌العاده تاکید و اظهار کرد: باید برای این مشکل نوظهور که علاوه بر اقتصاد کشور دامن‌گیر جامعه و خانواده شده است تدبیری شود زیرا در روزها و ماه‌های آینده افزایش قیمت سکه و ارتباطی که با پرداخت مهریه دارد قطعا مشکلی بر مشکلات قضایی و حقوقی کشور افزوده خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 9 مرداد 1397 ، کدخبر: 410814 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
با این بی ثباتی سکه باید فرهنگ سازی بشه و مراجع راجب تعیین مهیه فتوایی چیزی صادر کنن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
ا.ف75
مگه اینکه شماها به این فکر بیفتید! واقعا مهریه ظلمه! مرد تو زندگیش هی مهری نداره؟ مرد هیچ حفی نداره از زندگیش؟
ناشناس
Germany
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
والله با این قیمت سکه اون پسره بیچاره ای که ۱۰تا هم مهریه زنش باشه میفته زندان....حتما باید اصلاح بشه این قانون
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
واقعا متاسفم به خاطر قانونای چرتمون
از یه بچه 10 ساله هم بپردسی بگی اخه اگر کسی بره زندان مگه مشکل حل میشه مگه مهریه پرداخت میشه بچه برمیگرده میگه نه. چه برسه به مسئولین ما که اینو هنوز نفهمیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین