پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۸۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸
روزنامه کیهان به نامه تعدادی از بازیگران و فیلمسازان سینما به رئیس‌جمهوری واکنش شدیدالحنی نشان داده است.

شعار سال: هنرمندان سینما در نامه خود خواستار رفع محدودیت‌های ورود و خروج هنرمندان ممنوع‌الکار به کشور از جمله بهروز وثوقی شده بودند.

در نوشتهکیهان آمده‌است:

براساس مدارک و اسناد از جمله خاطرات بازیگران و دست‌اندرکاران سینمای قبل از انقلاب مانند محمد علی فردین، عباس شباویز و عناصر محوری ساواک همچون پرویز ثابتی (در کتاب «در دامگه حادثه») و همچنین خاطرات خود وثوقی در کتاب زندگینامه‌اش که در لس آنجلس به چاپ رسیده، وی شریک اشرف پهلوی خواهر شاه معدوم و یکی از تبهکارترین عناصر رژیم فاسد گذشته بوده که از این طریق ثروتی به هم زده و چند ماه پیش از انقلاب همراه بسیاری از عوامل دربار و ساواک و دیگر مزدوران رژیم شاه، از کشور‌گریخت.

وثوقی در سال‌های بعد هم در خارج کشور در بسیاری از فیلم‌ها و نمایش‌های ضد ایرانی همراه عوامل ضد انقلاب بازی و همکاری کرد.تا همین جا تناقضی در نامه عناصر یاد شده به رئیس‌جمهوری بوجود می‌آید که در آن به هنرمندانی اشاره داشته‌اند که «صرفا به جهت کار هنری و فرهنگی با ممنوعیت خروج و ورود و ممنوعیت کار روبرو هستند» و پس از آن بهروز وثوقی را مثال آورده‌اند.

در حالی که بر اساس منابع و اسناد یاد شده، اصلا وثوقی به دلیل کار هنری و فرهنگی از ایران فرار نکرد بلکه به دلیل کارنامه سیاهش در همکاری با اشرف و باند تبهکارش بود که پشت به مردمش کرد و‌گریخت.

چنانچه بسیاری دیگر از هم‌پالکی‌های او در سینمای آن روزگار که حتی فیلم‌های مبتذل‌تر و مستهجن‌تر بازی کرده و یا ساخته بودند، در ایران ماندند.

همچنین بسیاری دیگر که به خاطر ترس و وحشت از مجازات ملت، از ایران رفته بودند در فرصت‌های مختلف به کشور بازگشتند که برخی ماندگار شدند و حتی به کار در سینما و تلویزیون مشغول شدند و بعضی دیگر نیز به رفت و آمد پرداختند. اما یکی از معدود افرادی که به دلیل کارنامه سیاهش در خیانت به ملت حتی برای یک بار هم به کشورش برنگشت بهروز وثوقی بود.

مردم ایران در آرزوی بازگشت شاه و محاکمه‌اش بودند، همانطور که همین امروز در آرزوی بازگشت یا بازگرداندن خیلی از مجرمان و خائنان به ایران هستند؛ از خاوری گرفته تا کشمیری و مریم رجوی و تروریست‌هایی مانند او و تا بهروز وثوقی!

گفتنی است؛ با کشف سرحلقه نگارش نامه یاد شده، می‌توان اهداف کلید خوردن پروژه اصرار به بازگشت عناصری مانند شریک اشرف پهلوی را کامل به‌دست آورد

یک بام و دو هوای رسانه های اصولگرا و سیاسی‌کاری شان تا حدی است که مدعی اند ممنوع الکار شدن هنرپیشه‌ها بعد از انقلاب ناشی از تندروی جناح اصلاح طلب بوده اما بعد از ۴۰ سال هروقت بحث بازگشت این چهره‌ها به عرصه سینما و تلویزیون مطرح می‌شود شدیدترین حملات از جانب خودشان صورت می‌گیرد!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران جیب، تاریخ 10 خرداد 97، کد مطلب: 49543: www.iranjib.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
این کیهان فکر کنم دستش با عوامل آمریکا و انگلیس برای جریحه دار کردن احساسات ایرانی ها در یک کاسه است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
والا مردم بیشتر شاهد حضور هنرمندانش داخل مملکته تا محاکمه اونها
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین