پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
بر اساس آخرین خلاصه وضعیت عرضه و تقاضای غلات فائو، با وجود کاهش پیش بینی شده، چشم انداز وضعیت بازار جهانی غلات برای سال آینده بنظر مطلوب می رسد.

شعارسال: بر اساس آخرین خلاصه وضعیت عرضه و تقاضای غلات فائو، با وجود کاهش پیش بینی شده، چشم انداز وضعیت بازار جهانی غلات برای سال آینده بنظر مطلوب می رسد.

* انتظار می رود میزان تولید جهانی غلات در سال ٢٠١٨ با حدود ١/٦ درصد کاهش نسبت به تولید سال ٢٠١٧ به ٢٦٠٧ میلیون تن برسد. یکی از علل اصلی این کاهش، کم رونقی تولید ذرت به ویژه در امریکا است. کم شدن تولید گندم عمدتاً مربوط به پیش بینی کاهش آن در روسیه پس از یک سال استثنایی است. همچنین در مورد برنج فائو پیش بینی کرده است که بعلت افزایش سطح کشت در آسیا، میزان تولید آن با ١/٣ درصد افزایش به ٥١٠/٦ میلیون تن که رکورد جدیدی است، برسد.

* طبق براوردهای فائو، انتظار میرود میزان مصرف غلات هم برای مصرف خوراکی و هم خوراک دام به بالاترین رقم ثبت شده تا کنون یعنی ٢٦٢٦ میلیون تن برسد. این رقم نشان دهنده پیش بینی ١ درصد افزایش در میزان مصرف جهانی برنج است.

* مصرف جهانی گندم ٠/٨ درصد و مصرف جهانی غلات دانه درشت ٠/٤ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در میان غلات دانه درشت، مصرف ذرت بعنوان خوراک دام با ٢/٨ درصد افزایش به رقم جدید ٦١٥ میلیون تن خواهد رسید. بیشترین رقم افزایش سال به سال ذرت برای چین و امریکای جنوبی پیش بینی شده است.

* در نتیجه، طبق پیش بیني های فائو انتظار می رود که میزان ذخیره جهانی غلات در سال ٢٠١٩ حدود ٢/٧ درصد و نسبت ذخیره به مصرف ان ٢٧/٢ درصد کاهش پیدا کند. در مقایسه با بالاترین رقم ثبت شده ان در ١٦ سال اخیر ٢٨/٨ درصد کاهش داشته ولی از پایین ترین رقم تاریخی که مربوط به سال ٢٠٠٧/٨ است، ٢٠/٤ درصد بیشتر خواهد بود.

* اولین پیش بینی فائو درباره تجارت جهانی غلات در سال آینده ٤٠٦ میلیون تن اعلام شده است که ٠/٦ درصد کاهش نسبت به پیش بینی ها را نشان می دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران ، تاریخ انتشار 13 خرداد 97، IRFIA.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین