پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
افشین اعلاء شاعر، در حاشیه دیدار شاعران با مقام معظم رهبری در کانال تلگرامی‌اش نوشت: معمولاً در گزارش های مربوط به دیدار شاعران با رهبر انقلاب، مطالب اغراق آمیزی به چشم می خورد. کاری به این گونه مطالب احساسی و شعاری ندارم. ولی نمی توان منکر جلوه های کم نظیر شاعرانگی، معنویت و صمیمت این دیدارها شد.

شعار سال: افشین اعلاء شاعر، در حاشیه دیدار شاعران با مقام معظم رهبری در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

معمولاً در گزارش های مربوط به دیدار شاعران با رهبر انقلاب، مطالب اغراق آمیزی به چشم می خورد. کاری به این گونه مطالب احساسی و شعاری ندارم. ولی نمی توان منکر جلوه های کم نظیر شاعرانگی، معنویت و صمیمت این دیدارها شد.

اشاره ایشان به آمیختگی ایرانیان با شعر که جلوه آن حتی در آگهی های ترحیم نیز به چشم می خورد، قابل تحسین بود. همین طور بیتی که برای مثال خواندند و با آن که شاعرش را نمی شناختند، بنا به ویژگی های زبانی آن، به درستی حدس زدند از بیدل باشد.

تأکید ایشان بر عفیف و نجیب بودن زبان شعر فارسی حتی در توصیفات عاشقانه، نکته قابل تحسین دیگر بود. به ویژه آن که برای اثبات این ادعا فقط به شعرهای عاشقانه در ادبیات کلاسیک و کهن اشاره نکردند و بر عفیف بودن توصیفات عاشقانه شاملو خطاب به آیدا نیز تأکید کردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نامه، تاریخ انتشار 11 خرداد 97، کد مطلب: 487564، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین