پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
استاد زبان و ادبیات فارسی کشورمان با اشاره به خاطره سال های گذشته خود، از مهمترین ویژگی های دیدار شاعران با مقام معظم رهبری سخن گفت.

شعار سال:

محمدرضا سنگری استاد زبان و ادبیات فارسی با اشاره به دیدار امشب شاعران با مقام معظم رهبری گفت: بنده هم در این دیدار حضور دارم و تصور می کنم این برنامه درحوزه شعر عصر انقلاب بسیار موثر است همانگونه که تأثیرگذاری آن در سال های گذشته نیز ثابت شده است.

وی ادامه داد: به عقیده بنده نشست شاعران با رهبر انقلاب اسلامی را می توان ویترین شعر انقلاب نامید.

سنگری تصریح کرد: بخشی از شاعران حاضر در دیدار امشب از کشورهایی چون هندوستان و پاکستان حضور پیدا کرده اند و از شاعران ایرانی، هم شاعران پیشکسوت و هم شاعران جوان حضور دارند.

این استاد زبان و ادبیات فارسی با اشاره به مهم ترین ویژگی های شاعران با رهبر انقلاب اسلامی یادآور شد: تصور می کنم این دیدار از چند جهت تنوع دارد که اولین جهت آن مربوط به تنوع در حوزه های شعری از نظرگاه ساختار و درون مایه است به نحوی که در این دیدار انواع قالب های شعری از جمله رباعی و شعر سپید خوانده می شود.

وی افزود: بعد دوم اهمیت این دیدار را خواندن اشعار مناسبتی و همچنین اشعار غیر مناسبتی تشکیل می دهند که از این جهت می توان به خوانده شدن اشعار طنز و عاشقانه در کنار شعرهای دیگر اشاره کرد و به جرأت می توان گفت از این جهت هیچ نشست شعری را سراغ نداریم که تا این اندازه ابعاد مختلف و متنوعی را در بر بگیرد.

سنگری در بخش دیگری از صحبت های خود به رهنمودهای رهبری در حوزه شعر در دیدار شاعران با ایشان اشاره و اظهار کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه شعر که در دیدار با شاعران ارائه می دهند از دیگر ابعاد مهم در دیدار امشب خواهد بود چرا که این رهنمودها در جهت دهی هر چه بیشتر به شاعران تأثیر می گذارد همانطور که در سالهای گذشته نیز شاعران از این رهنمودها تأثیر مثبت پذیرفته اند.

وی همچنین ادامه داد: رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و صحبت های موثر ایشان در حوزه شعر، در باروری شعر انقلاب نیز بسیار موثر است و با توجه به اینکه در این نشست شاعرانی که قرار است شعرخوانی کنند، از قبل اشعار خود را برای مطالعه رهبر انقلاب اسلامی خدمت ایشان ارائه داده اند، فضای شعری بسیار فراهم می شود و با خواندن اشعار مختلف در این مراسم جامعه مخاطبان در جریان شعر انقلاب قرار می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: از دیدار شاعران با رهبر انقلاب اسلامی در سال های گذشته خاطره های شیرین بسیاری در ذهن من مانده است و تصور می کنم حضور شاعران از استان های مختلف و خواندن اشعار مختلف نیز در پدید آمدن یک فضای شعری متنوع و در عین حال مستحکم تأثیر بسیاری بر جای می گذارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 31 خرداد 95 ، کد مطلب:188048: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین