پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرمان اخیر رهبر انقلاب، زمینه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح بالا و مقابله با تحریم ها را فراهم کرد.

شعار سال: سیدحسین نقوی حسینی  با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و فرمان ایشان برای فراهم کردن مقدمات غنی‌سازی اورانیوم به میزان ۱۹۰ هزار سو، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه می‌دانست آمریکایی‌ها عهدشکن هستند و به موازین بین‌المللی پایبند نمی‌مانند، اما برای اثبات منطق خود به دنیا، مذاکره کرد و به توافق دست یافت.

وی با بیان اینکه برجام یک توافق بین‌المللی بوده است، تصریح کرد: انتظار این بود که جامعه بین‌المللی و مدعیان رعایت نظم بین‌المللی مقابل عهدشکنی‌های آمریکا می ایستادند و اقدام می‌کردند، اما دیدیم که یک دولت یاغی به راحتی از برجام خارج شد و کسی هم کاری در مقابل آن نکرد.

دولت می خواست به هر قیمتی برجام را حفظ کند

نقوی حسینی در عین حال تأکید کرد: البته این ضعف در داخل برجام هم وجود دارد که ما توافقی کرده‌ایم که در آن مجازاتی برای طرفهای عهدشکن تعریف نشده و این نشانه ضعف دیپلماسی است که این همه تعهد را می‌پذیریم، اما سازوکاری برای برخورد با کسی که زیر میز می‌زند، تعریف نمی‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه آمریکایی‌ها پیش از خروج رسمی از برجام، بیش از ۲۰ بار توافق هسته‌ای را نقض کرده‌اند، افزود: با وجود نقض مکرر برجام، اما متأسفانه مکانیزم محکمی برای برخورد با آنها نبوده و دولت نیز برای حفظ برجام به هر قیمتی مسامحه کرده است؛ درحالی‌که اگر با اولین موارد نقض برجام به طور قاطع برخورد می‌کردند، الان نتیجه بهتری گرفته بودیم.

اروپا مدعی حفظ برجام است، اما شرکتهایشان یکی یکی ایران را ترک می کنند!

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه به کشورهای اروپایی هم اعتمادی وجود ندارد، گفت: شاید آنها در ظاهر به نفع ما لفاظی‌هایی بکنند، اما عملاً اقدامی انجام نمی‌دهند و لذا در یک ماه اخیر هم که این همه ادعا می‌کردند برای حفظ برجام تلاش می‌کنند، شرکت‌هایشان یکی‌یکی در حال ترک کردن ایران هستند! پس ما باید مسیر خودمان را طی کنیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست هم چوب را بخوریم و هم پیاز را، تصریح کرد: فرمان رهبر معظم انقلاب به گونه‌ای است که می‌توانیم هم مقدمات غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا را فراهم کنیم و هم در مقابل تحریم‌ها بایستیم.

کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور جدی وارد می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات لازم توسط مجلس در مرحله جدید ارتباط با غرب در موضوع برجام با توجه به فرمان رهبر انقلاب گفت: مجلس قبلاً زمینه‌های قانونی این اقدامات را فراهم کرده و الان نیاز نیست که قانون جدیدی تصویب شود، چرا که در قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام»، تکالیف دولت را در این حوزه تعریف کرده‌ایم که یکی از آنها آغاز غنی‌سازی اورانیوم برای دستیابی به ۱۹۰ هزار سو در صورت نقض برجام است.

نقوی حسینی تأکید کرد: آنچه بعد از این وظیفه مجلس است، نظارت جدی‌تر بر عملکرد دولت در اجرای قانون و نیز اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب است که در این خصوص کمیسیون امنیت ملی طبق وظیفه ذاتی‌اش به طور جدی وارد می‌شود و سایر ارکان مجلس هم باید با جدیت و احساس مسئولیت پای کار بیایند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 16خرداد 97، کدمطلب: 4314361، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
هنوز هم میتوانیم به میزان 20 درصد خود را برسانیم و زیاد از آن فاصله نداریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین