پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
یک نماینده عضو کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس گفت: مجازات بر مبنای کارهای عام المنفعه مدتی است که در قانون تصویب شده است و همچنین خبری احتمالا صحیح است.
شعارسال: چندی پیش خبری مبنی بر شست و شوی مردگان به جای مجازات روزه خواری در فضای مجازی منتشر شد، صحت و سقم این خبر واکنش‌های متفاوتی را از جانب فعالان فضای مجازی در پی داشت.

در همین راستا با محمد کاظمی، از اعضای کمیسیون حقوقی- قضایی مجلس به گفت وگو نشستیم و از او خواستیم تا این خبر را راستی آزمایی کند.

طبق قانون مجازات اسلامی، تظاهر به روزه خواری از جرایم مشهود است و حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه و یا ۷۴ ضربه شلاق را در پی دارد. اما اینکه قاضی تشخیصی مبنی بر شست و شوی مردگان به جای شلاق دهد، جای تعجب دارد و راستی آزمایی آن از اساس مورد سوال است. محمد کاظمی گفت: مجازات روزه خواری تعزیر است، این تعزیر می‌تواند، شلاق باشد و یا تبدیل به جزای نقدی و یا کارهای عام المنفعه شود.

وی در خصوص کارهای عام المنفعه توضیح داد: به طور مثال قاضی تشخیص می‌دهد که فرد یک روز کامل در کنار رفتگران شهر را تمیز کند.

وی در خصوص مجازات احتمالی شست وشوی مردگان گفت: صحت و سقم این خبر باید بررسی شود اما به طور کلی این مجازات محتمل است.

کاظمی که پیشتر دادستان کل کشور بوده است، ادامه داد: ما مجازات‌های جایگزین را در قانون مجازات اسلامی تصویب کردیم، این مجازات‌های جایگزین می‌تواند شرکت در کارهای عام المنفعه به جای حبس و یا شلاق باشد.

این نماینده مجلس در خصوص درستی تشخیص قاضی مبنی بر مجازات شست و شوی مرده گفت: این مجازات بسیاری سختی است و از پس هر فردی بر نمی‌آید، به نظرم حکم خوبی نیست و نامتناسب است.

وی در خصوص مشابهت این حکم با حکم سالهای قبل گفت: من سالهای قبل چنین حکمی ندیده بودم.

کاظمی در پایان گفت: من خودم سی سال وکیل بودم و تاکنون چنین حکمی ندادم البته این مسایل بنا به تشخیص قاصی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی خبرفوری ، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1397 ، کدخبر: 409126 ، www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین