پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۳۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای کاهش قیمت مسکن و رونق این بازار باید فکر اساسی کرد و سیاست کلان تدوین شود گفت: از مرداد سال گذشته روند افزایش قیمت مسکن را به دولت اعلام کردیم اما به آن توجه نشد.
شعارسال:سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای کاهش قیمت مسکن و رونق این بازار باید فکر اساسی کرد و سیاست کلان تدوین شود گفت: از مرداد سال گذشته روند افزایش قیمت مسکن را به دولت اعلام کردیم اما به آن توجه نشد.

صدیف بدری افزود: از مرداد سال گذشته روند افزایش قیمت مسکن را به دولت اعلام کردیم اما به آن توجه نشد و تحولات اقتصادی سه ماهه آخر سال 96 موجب افزایش قیمت کنونی مسکن است.

وی گفت: مردم زمانی که می بینند ارزش سرمایه آنها در بازارهای دیگر ثبات ندارد و حفظ نمی شود سراغ بازار مسکن می روند و این موجب می شود بازار مسکن متلاطم شده و اقشار ضعیف جامعه آسیب پذیرتر شوند.

بدری افزود: حجم نقدینگی کشور در پنج سال گذشته سه برابر شده است و سوق یافتن این حجم نقدینگی به سمت بازار مسکن نوسانات کنونی قیمت مسکن را ایجاد کرده است.

وی گفت: اینکه می گویند بخشی از قیمت مسکن حباب است؛ این چنین نیست و تجربه نشان داده است که هر افزایش قیمتی در جامعه اتفاق بیفتد قیمت ها دیگر پایین نمی آید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: برای کاهش قیمت مسکن و رونق این بازار باید فکر اساسی کرد و سیاست کلان تدوین شود.

بدری با بیان اینکه آمار بانک مرکزی با واقعیت بازار مغایرت دارد گفت: اکنون در خیابان شهید ستاری تهران مسکن از متری 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان در خیابان آذری از دو میلیون تومان به پنج میلیون تومان و در منطقه 5 تهران قیمت مسکن 54 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اگر وضع اینگونه ادامه یابد رکود تورمی در بخش مسکن ایجاد خواهد شد.

بدری گفت: برای حمایت از بخش کم درآمد جامعه باید به آنها برای خرید مسکن تسهیلات کم بهره داده شود.

وی افزود: صندوق سپرده گذاری مسکن یکم به دلیل بحث سپرده گذاری در آن مورد استقبال متقاضیان قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید از زمین های در اختیار خود برای ساخت مسکن های با متراژ پایین استفاده کند و برای مسکن های مهری که اطراف شهرها ساخته شده اند امکانات فراهم کنند.

بدری افزود: دولت پنج سال است که درباره مسکن اجتماعی فقط حرف می زند اما یک مسکن اجتماعی به ما نشان داده نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار21خرداد97، کدخبر: 1745883،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
دولت به نظر من کلا هیچ برنامه ای در کشور نداشته باشد کار ها بهتر پیش میرود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین