پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند درحوزه صنایع‌دستی استان فعالیت دارند، گفت: فعالیت مستمر هنرمندان در احیا و زنده نگه‌داشتن صنایع‌دستی موثر است.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی سمنان بابیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند درحوزه صنایع‌دستی استان فعالیت دارند، گفت: فعالیت مستمر هنرمندان در احیا و زنده نگه‌داشتن صنایع‌دستی موثر است.

محمد جهانشاهی در بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی سمنان از فعالیت بالغ‌بر چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در حوزه صنایع‌دستی استان خبر داد و ابراز داشت: این افراد در بیش از ۵۲ رشته صنایع‌دستی هنر خود را در سطح استان عرضه می‌کنند.

وی بابیان اینکه فعالیت مستمر هنرمندان به زنده نگاه‌داشتن هنرهای دستی کمک می‌کند، افزود: استان سمنان از نظر توسعه صنایع‌دستی در جایگاه خوبی قرار دارد که با بهره‌گیری از این فرصت می‌توان مقاصد جدید گردشگری را تعریف و با احیای آن به اقتصاد این خطه جان تازه بخشید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه صدای ضربه‌ها روی مس نشان می‌دهد صنایع‌دستی زنده است، ابراز داشت: در کارگاه قلمزنی روی مس تاکنون ۵۰ هنرمند توسط مهدی ابراهیمیان هنرمند با سابقه قلم‌زنی آموزش داده‌شده و در حال حاضر نیز هفت هنرجو در این مرکز مشغول فعالیت هستند.

جهانشاهی بابیان اینکه عادل طاهری نژاد و خانم رئیسیان زاده زوج هنرمند در کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با استفاده از دستگاه پرینت سه بعدی تاکنون توانسته‌اند به بیش از ۶۰ نفر آموزش دهند، تصریح کرد: این امر زمینه راه‌اندازی سه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی توسط هنرجویان آموزش‌دیده را فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی به احصاء چالش‌ها و حل مشکلات آن‌ها کمک می‌کند، افزود: در شهر سمنان هنرمندان بسیاری در حوزه ساخت سازهای سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق، سفال و سرامیک و غیره فعالیت دارند که با انجام بازدید از فعالیت ۱۵ هنرمند، مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1397، کدخبر: 4321988 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین