پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بیش از هفت اثر در این استان قابلیت ثبت جهانی دارد.
شعار سال: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بیش از هفت اثر در این استان قابلیت ثبت جهانی دارد.

محمد جهانشاهی با بیان اینکه بیش از هفت اثر در استان سمنان قابلیت ثبت جهانی دارد، اظهار کرد: چشمه‌علی دامغان، هسته مرکزی شهر سمنان، مجموعه تاریخی بسطام در شاهرود، جاده تاریخی سنگفرش در گرمسار، مجموعه کاروانسراهای استان، تپه حصار و مسجد تاریخانه دامغان از جمله آثاری هستند که قابلیت ثبت جهانی دارند.

وی گفت: در نظر است تا پایان سال جاری یک اثر تاریخی استان سمنان به ثبت جهانی برسد و این تعداد تا سال 1400 به بیش از سه اثر افزایش یابد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه اصلی‌ترین رویکرد این اداره کل جلب افزایش مشارکت در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی است، گفت: نگهداری، معرفی و ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث جهانی نیاز به مشارکت عمومی دارد.

استان سمنان دارای بیش از یک‌هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی‌شده است و تاکنون بیش از 800 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

649 اثر تاریخی استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، کاروانسرای دهنمک و ... از جمله آثار تاریخی ثبت‌شده در فهرست ملی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970222000337 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین