پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بافت تاریخی فرومد مرمت می‌شود.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بافت تاریخی فرومد مرمت می‌شود.

محمد جهانشاهی بعدازظهر امروز در جلسه بررسی بافت‌های تاریخی شهرستان میامی اظهار داشت: احیای بافت‌های تاریخی و حفظ ابنیه و آثار ملی ازجمله رویکردهای این سازمان است.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی نقش مؤثری در حفظ و بقای آن دارد افزود: طرح‌های مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی در سراسر استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است و متناسب بازمان بافت‌های تاریخی دارای اولویت مرمت می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه بافت تاریخی فرومد مرمت می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح در حدفاصل عمارت آقایان و در حریم درجه‌یک کاروانسرا اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای مرمت بافت تاریخی فرومد ناودان‌های آن نیز اصلاح می‌شود تأکید کرد: برداشت اندودهای فرسوده و الحاقات، اجرای ازاره سنگی و کاهگل و سیم از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه این طرح ظرف مدت یک ماه تکمیل می‌شود اذعان کرد: روستای فرومد یکی از روستاهای مهم در حوزه گردشگری است که باید نسبت به ارتقای سطح ظرفیت‌ها در این بخش اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

وی ابراز داشت: آرامگاه ابن یمین، شاعر معروف و قطعه سرای بزرگ زبان فارسی نیز در این روستا واقع‌شده است که مورد استقبال بسیاری از گردشگران در ایام نوروز قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: مسجد جامع باشکوه فرومد بیانگر تاریخ و فرهنگ و تمدن مردم فرومد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397، کدخبر: 1701733، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
همین بها دادن ها به حوزه گردشگری میتونه زمینه های رشد اون رو فراهم کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین