پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۱۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه مسکن بیش از ۱۰ سال است ۵۰۰ واحد مسکونی در بهترین نقطه شهر ارومیه را احتکار کرده و به متقاضیان واگذار نمی‌کند.

شعارسال: اگر در این گزارش نخواهیم به چگونگی احداث خیابانی به نام شورا در بهترین منطقه شهر ارومیه و مافیای پشت پرده آن ورود و نحوه تبدیل اراضی و باغات کشاورزی در دو سوی این خیابان جدید‌الاحداث را واکاوی کنیم اما می‌توانیم پرده از احتکاری برداریم که بیش از 10 سال است از سوی بانک مسکن در شهر ارومیه انجام شده و چندین استاندار، فرماندار، رئیس دادگستری و رئیس بازرسی و مقامات دولتی و قضایی نتوانسته‌اند این بانک را مجاب به واگذاری واحدهای آماده به متقاضیان واجد صلاحیت کنند.

هم‌اینک افزون بر 10 سال است که 500 واحد مسکونی متعلق به بانک مسکن در خیابان‌های شورا و شهید مفیدفر در منطقه دانشکده ارومیه که جزو مناطق به اصطلاح بالای شهر ارومیه به‌‌‌شمار می‌آید به‌نحو زننده‌ای احتکار شده است.

این واحدهای مسکونی نه تنها همه امکانات لازم برای زندگی را از حدود 10 سال پیش دارند بلکه کولرهای گازی و جزئی‌ترین لوازم مورد نیاز برای سکونت شهری را نیز دارا هستند اما تا کنون حتی اجازه سکونت یک خانواده در آن‌ها داده نشده است.

نهال‌های کاشته شده در محوطه این مجتمع مسکونی اکنون به درختان قدیمی و تنومندی تبدیل شده‌اند اما معلوم نیست چه زمانی قرار است صاحبان 500 واحد مسکونی یاد شده کمی در سایه‌سار این درخت‌ها آرام بگیرند.

از منظر همسایگان این مجتمع مسکونی تنها دلیل احتکار این واحدها از سوی بانک مسکن گران‌کردن قیمت آن‌ها در زمان واگذاری است بدین معنی که بانک مسکن در 10 سال گذشته به بهانه‌های واهی این واحد‌ها را به واجدان شرایط واگذار نکرده تا در بهترین شرایط بازار به متقاضیان بفروشد.

شاید این توجیه از سوی برخی آورده شود که این واحدها مشتری ندارند که البته بسیار توجیه غیر‌منطقی به شمار می‌آید که از 500 واحد مسکونی احداث شده حتی یک مورد هم مشتری نداشته باشد در حالیکه در مجاورت این مجتمع صدها واحد مسکونی در این چند سال ساخته شده و فروش رفته است.

روزگاری همین مکانی که اکنون 500 واحد مسکونی ساخته شده بیشه‌زار بخش خصوصی و محوطه خانه تاریخی اربابی ارومیه بود که اکنون از بیشه‌زار حتی یک درخت باقی نمانده و خانه اربابی نیز در میان ساختمانی‌های بی‌روح و بی‌سکنه بانک مسکن محصور شده و جلوه خود را از دست داده است.

جالب است که چندین نگهبان کار حفاظت از این مجتمع مسکونی بدون سکنه را بر‌عهده دارند و مهمترین وظیفه‌شان این است که هیچ خبرنگاری وارد محدوده مجتمع نشده و از آن عکاسی یا فیلمبرداری نکند.

صدور پایان کار واحدهای مسکونی

مدیر شعب بانک مسکن در استان آذربایجان‌غربی، درباره سرنوشت این واحدهای مسکونی اظهار داشت: تعداد دقیق واحدهای مسکونی ساخته شده در خیابان شورای ارومیه 467 واحد است که تا‌کنون تصمیمی برای نحوه واگذاری آن گرفته نشده است.

غلامرضا زنده‌طلب گفت: بانک مسکن در پی دریافت پایان کار این واحدهای مسکونی است و بانک تصمیمی برای واگذاری آن نگرفته است. آخرین بلوک از این واحدهای مسکونی مهرماه سال گذشته از سوی پیمانکار به بانک مسکن تحویل داده شده و الان نواقص جزئی کل 467 واحد بررسی و رفع شده است.

مدیر شعب بانک مسکن در استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کار دریافت پایان کار و صدور اسناد مالکیت زمان بر است. انشالله بانک برای واگذاری این واحدها تصمیم خواهد گرفت و مردم مطلع خواهند شد که به چه ترتیب است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:26خرداد1397 ، کدخبر: 1748933: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
دلیلش اینه که مردم باید تو هر شرایطی تو ایران زجر بکشن وگرنه چه دلیلی داره این همه سختی داشته باشن تو چیزی که پولش رو دادن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
1
خود دولت هم میخواد احتکار کنه تا قیکت ها بالاتر بره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین