پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در استان در حدود 30 هزار واحد خالی از سکنه وجود دارد که عمدتا این خانه های خالی، نوساز هستند.
شعار سال: مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در استان در حدود 30 هزار واحد خالی از سکنه  وجود دارد که عمدتا این خانه های خالی، نوساز هستند.

جلال تقی دخت افزود: مسکن در کشور ما به عنوان یک کالای سرمایه ای است و وسیله ای برای سوددهی شده  و وعده‌ای نیز به سرمایه گذاری در این بخش پرداختند اما با رکود بازار مسکن بدلیل تورم نتوانستند مساکن ساخته شده خود را بفروش برسانند و سبب افزایش تعداد خانه‌های خالی شده است.

* بستن مالیات بر خانه‌های خالی راهکاری مناسب برای کاهش تعداد آنها

تقی دخت، بستن مالیات بر خانه‌های خالی را راهکار مناسبی برای کاهش تعداد آنها ندانست و تصریح کرد: بهتر است بجای بستن مالیات که نتیجه معکوس دارد و سبب افزایش قیمت می شود از مشوق ها و تسهیلات کم بهره استفاده شود تا علاوه بر کاهش تعداد واحدهای خالی ، زمینه خروج بازار مسکن از رکود نیز فراهم شود.

* افزایش 30 درصدی ساخت مسکن در آذربایجان غربی نسبت به دوماه گذشته

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه هزینه ساخت و ساز مسکن با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم در حدود 30 درصد در استان نسبت به دوماه گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: افزایش نرخ ارز سبب افزایش قیمت مصالح از جمله فولاد و وسایل لوکس ساختمانی و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده ساختمان شده است.

* برخی افراد سودجو در صدد منتفع شدن از شرایط موجود

تقی دخت با اشاره به قیمت مسکن در استان گفت: قیمت هر مترمربع ساختمان بدون هزینه زمین امسال هر مترمربع در حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است که این میزان سال گذشته در حدود یک میلیون در هر مترمربع بوده است. در بازار مسکن با افزایش قیمت تعداد معاملات نیز افزایش می‌یابد چرا که برخی افراد سودجو در صدد منتفع شدن از شرایط موجود هستند.

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: اگرچه ساخت و ساز بازار مسکن در استان راکد بود ولی امسال تعداد پروانه‌های ساخت و ساز در حدود 12 درصد طی یک ماه گذشته افزایش یافته است.

تقی دخت با اشاره به نقش بازار مسکن در اشتغالزایی بیان کرد: بیش از 1000 شغل مرتبط با ساختمان وجود دارد که با رونق ساخت و ساز مسکن زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در کشور فراهم می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 97032210180 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین