پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۸۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها، در تشدید مخاطرات و خسارت‌ها عامل تاثیرگذاری است و بنابراین با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به طور جدی برخورد می‌شود.

شعارسال: سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها، در تشدید مخاطرات و خسارت‌ها عامل تاثیرگذاری است و بنابراین با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به طور جدی برخورد می‌شود.

پیمان آرامون امروز  با اشاره به وضعیت تخلفات ساختمانی در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دولت در حفاظت از اراضی ملِی و مقابله با تخلفات ساختمانی عزم جدی دارد و برای حصول نتایج مورد انتظار باید تمامی نهادها و دستگاه‌های دخیل در این حوزه و خدمات‌رسان مشارکت جدی داشته باشند.

وی وجود خلاء‌های قانونی در قوانین و ضوابط ساخت و ساز را از جمله عوامل بروز تخلف در ساخت و سازهای ساختمانی برشمرد و افزود: عدم انطباق مطالعات طرح‌های توسعه‌ای شهری با شرایط اجتماعی و اقتصادی و نیازمندی‌های شهروندان، طولانی شدن مراحل صدور مجوزهای ساخت و ساز و عوامل اقتصادی و اجتماعی جامعه و نیز مهاجرت، از جمله عوامل وقوع و گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز است.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بنابراین باید با برنامه‌ریزی و یکپارچه‌سازی اقدامات و شفاف‌سازی در مقررات، زمینه‌های وقوع تخلفات را کنترل و شهرها را بر کارآمدی مدیریت شهری افزود.

وی به حوادث سیلاب‌ها در ابتدای سال جاری در کشور نیز اشاره ای کرد و گفت: تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم رعایت ضوابط ساخت مسکن در تشدید مخاطرات و خسارت‌ها عامل تاثیرگذار است و با تاکیدات مقام عالی استان و تشکیل کارگروه ویژه‌ای با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به طور جدی برخورد می‌شود.

آرامون با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام شده، کمتر از 30 درصد مطالعات شهرسازی و نیز کمتر از 20 درصد مطالعات حوزه حمل و نقل و ترافیک، قابلیت اجرایی داشته است بیان کرد: این نشان از عدم تطابق مطالعات و پیش‌بینی‌ها از نیازمندی‌های جامعه شهری دارد .

وی به موضوع مهاجرت در عوامل تشدید تخلفات ساختمانی اشاره کرد و افزود: با توجه به نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده، بیش از 94 درصد از عوامل مهاجرت، به دلیل نبودن امکانات و تاسیات زیربنایی و در حدود 82 درصد نیز به دلیل شرایط محیطی در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق روستایی است و برای کنترل این روند باید با توزیع عادلانه منابع و توسعه متوازن اقدامات موثری انجام گیرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار : 10خرداد 98، کد خبر:13980310000211  www.farsnews.com ،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
این برخورد شدید لطفا خیلی شدید باشه واقعا این مهندسینی که غیزمجاز و غیراصولی میسازن وجدان ندارن با جون مردم بازی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین